Alla inlägg den 27 november 2015

Av ohejdat - 27 november 2015 17:35


Jag hade en plan. En adventskalender till Halvan.

Det finns ju så många nya ölsorter på Bolaget så jag hade tänkt köpa 24 sorters flasköl och numrera (inte bara julöl). Så kunde han ha lucköppning medelst kapsylöppnare varje kväll och en utdragen ölprovning.

Men han börjar ju advent borta i Långtbortistan och så skulle vi ju hålla igen lite på julgrislikheten. Så det blir inget av detta. Men håll med om att det var en rätt kul idé :-)

Av ohejdat - 27 november 2015 16:16


Bilden är från Walmart i Miami, Florida. Tydligen är Black Friday väldigt populärt "over there".

Men hur gick det till här hemma i Svedala?
Från nästan inga erbjudanden förra året, till att varenda butik kör svartfredag och även på nätet. Fast så himla mycket billigare verkar det då inte.
Är det nån som fyndat nåt ännu?

Jag ska strax Black Friday-fynda i min fröbutik; de bjuder på frakten och drar av 10% på fröpåspriserna. Inte mycket att hurra för, men bättre än inget och fraktavgiften på närmare femtiolappen har retat mig när fröpåsar borde klara sig med brevporto.

Av ohejdat - 27 november 2015 10:03

Herregud! Jag tror jag svimmar! Det är alldeles, alldeles underbart att bli jagad av en tjej! Sluta inte! Även om vi måste ta en kort paus och hämta andan emellanåt.

Äntligen träffade vi Irma igen. En tvåårig rhodesian ridgeback. Och det var ett kärt återseende. Även för mig; för hennes matte är en så härlig krutgumma på 87 år. Hygglig, positiv, anspråkslös och lättsam. En nyttig bekantskap när gnällkäringen i mig tittar fram allt oftare. Som hon är, vill jag också vara om 35 år.

Nu väntar ett hundbad och Dante har redan sett schampoflaskan, så han har gömt sig i klädkammaren. Sen ska jag slipa ner tredje (och sista?) spacklingen och ta fram rollern. Det är inte lätt när Fru "Det Duger" ska göra Herr "Endast Perfekt Är Gott Nog" nöjd.

Av ohejdat - 27 november 2015 06:26


Och Lappricka Pappricka och Petronella från Plaskeby och förstås Herr Gurka.

Lennart Hellsing är i glatt minne bevarad. Vi såg honom förra året i publiken på Stockholms Stadsteater, iklädd sin gamla vanliga orangea kostym. Tänk att få va såpass vid nittiofem års ålder att man fortfarande kan gå på en teaterföreställning.

Och här en bild med en hyllning till dig Humlan! Dina kommentarer är alltid uppskattade.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards