Alla inlägg den 6 november 2015

Av ohejdat - 6 november 2015 13:30

Rörmokaren har varit här och pluggat handfat, toalett och element. Det blir rörbyte, men utanpåliggande så jag slipper knacka fram de gamla iaf.
Nån som vill piffa till det med ett blått handfat kanske?

Och så har det kanadensiska valnötsträdet från Danmark kommit, var ska det bo i trädgården? På behörigt avstånd från dammen och fiskarna vet jag, för löven (och nötskalen) innehåller nåt slags garvämne som tillfälligt kan förlama fiskar så att de kvävs när gälarna står still.

Av ohejdat - 6 november 2015 11:29

Dante har packat bagen och gett sig iväg på en weekendresa. Den här gången ska han vara hos några som leker o busar och som han lätt lindar runt sin tass; de skämmer bort honom med godsaker om han visar minsta ointresse för den medhavda matsäcken. Ska vi också; iväg; imorgon bitti, till huvudstaden, ska bara genomföra diamantbröllopskalaset först. Dags att laga käk (o vänta på rörmokaren).

Jag gjorde hallonmoussen igår, de gula hallonen ger inte riktigt så vacker gul färg kokta som hjortron så jag fick förstärka med lite röda köpebär för att göra moussen rosa istället.
Nu är det dags att rosta pinjenötter, skala potatis, koka madeirasås och steka kantareller.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards