Alla inlägg den 5 november 2015

Av ohejdat - 5 november 2015 17:10

Alltså; vad är det med hantverkare och klockan?!
Igår ringde plattsättaren när han var här till rörmokaren; jo, det passade så bra för honom att komma hit efter frukost imorgon (idag alltså).
Så vi hastade hem från skogen imorse till kvart över nio. Två timmar senare smsade jag plattisen för att få rörisens nummer och ytterligare två timmar senare ringde han; jo han skulle komma, men om ett par, tre timmar. Så vi pep iväg till vischan och hämtade hundmat, frysen är nu knökfull av Dantes delikatesser. Och nu är klockan långt efter hantverkstid, så han lär väl inte dyka upp idag då.

Men gör det ont nånstans att höra av sig till kunden eller? Nu är väl en gammal mäklartant extra känslig för det här med att hålla avtalade tider. "Van att stå på tå inför sin uppgift" som en av mina kunder sa.
Eller varför inte säga: och hinner jag inte idag så skickar jag ett sms när jag vet?
Nåväl, jag har faktiskt äntligen fixat vår diskmaskin under tiden, ringde den lokala Boschkillen och pumpade(:-)) honom på lite felspekulation och sen fick jag till det med hjälp av mobilkameran, en pannlampa i överkorgen, en grillpinne och en pincett.
Man kan sammanfatta det så här; om hushållet bestod av vegetarianer så hade förmodligen inte felet uppstått. Och ben är rätt likt plast. Och okej: man ska väl skölja före då.

Av ohejdat - 5 november 2015 12:02

Allt som hände var att soffan blev 27 kilo tyngre.

Av ohejdat - 5 november 2015 09:43

Nu väntar vi på rörmokaren. Håll tummar och tassar för att han vill behålla rören!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards