Alla inlägg den 2 november 2015

Av ohejdat - 2 november 2015 09:57

Nu sitter jag och väntar in tioslaget för att försöka knipa två champagneflaskor då på Systembolaget av sammanlagt 48 som bara släpps på webben. Det här har jag aldrig gjort förut, nog har jag köat många gånger med Mackmyragubbarna i verkligheten utanför en butik, men aldrig suttit inloggad med fingret på beställningsknappen. Nä, inte än då. Men alldeles strax. Funderar på hur det funkar, de som har den snabbaste uppkopplingen måste ju vinna helt enkelt. Och jag ska helst vara snabbare än minst 24 lika intresserade (som nöjer sig med två) eller kanske nån hinner boka hela rubbet?

Under tiden knaprar jag lite knäcke, vi har kört med speltbröd från Pyramidbageriet i stora bruna buckliga paket, det är tunna knäckebrödskakor bakade på dinkelmjöl. Det ska rostas lite hastigt i ugnen för att bli extra gott enligt Mannerström. Dyrt har det varit, men riktigt gott och jag har gillat storyn om den egyptiske bagaren som flyttade hit till Sverige och började baka traditionellt hårdbröd.
Men jag tror Willys har haft nån slags rationaliseringskampanj och rensat bort en massa varor på hyllorna som säljs i för små mängder: förutom knäcket har även pumpernickel försvunnit från brödhyllan och i charken har det gammaldags torrsaltade baconet försvunnit (som inte förorsakade en stor pöl i stekpannan).

Så det blev det här istället, lät ju bra med 100% råg och surdeg. Ok, men inte mer. Får bunkra speltbröd när jag hittar det.

Av ohejdat - 2 november 2015 09:35

Absolut bästa rastgården en bit upp i skogen, men den gör sig liksom inte utan polare.

Av ohejdat - 2 november 2015 06:21

Slarvig stavning igår. Ber om ursäkt.

Nu är det måndag igen. Dags att fortsätta knacka kakelfix. Hurra...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards