Alla inlägg under september 2016

Av ohejdat - 30 september 2016 13:38


Hemma på lunchrasten.
Det här riskerar att bli en ännu tjatigare blogg än vad den varit hittills: för jag fick köra dubbelpass igår också. Och egentligen vill de ha in mig även ikväll, men jag liksom inte hörde på det örat om ni förstår.
Har dessa enorma kräftbestar att ta hand om. Jag la i colaburken som storleksreferens. Nu hoppas jag att butiken fortfarande har krondill.

Av ohejdat - 29 september 2016 06:38


Early bird.
Fick köra dubbla pass igår. Så jag var rätt slut, på onsdagar kör vi till halv tio på kvällen. Rödvinshyllorna är välfyllda, jag lovar. Tror jag drack två å en halv liter pyschat vatten när jag kom hem och imorse kom ändå bara en pyttemorronskvätt. Måste bli bättre på att dricka under tiden vi svettas så det droppar på kartongerna.
Fru Martini var här igår på "hålfika" mellan arbetspassen. Hon är redig hon och håller på att se till att hon kommer i sommarbyxorna tills vi åker till Kanarieöarna om några veckor. Själv verkar jag helt tappat motivationen...
Nu är det strax dags för ett flaskgympapass till.

[Bild]

Av ohejdat - 27 september 2016 17:51

Det är ju ändå snart oktober.

Av ohejdat - 27 september 2016 17:02


Matte ska rycka upp sig efter åttiotaggarstädning och köra igång gräsklipparen så det är väl lika bra att fortsätta chilla.

Idag släppte jag av Ma vid nagelskulptrisen och Pa alldeles utanför ögonkliniken. Ma tyckte tydligen naglarna var viktigare än att försäkra sig om att han inte gick vilse i sitt dementa tillstånd. Innan jag släppte av honom pekade jag på porten och han nickade; jo han visste vart han skulle. Sen klev han ut bilen och började genast gå åt andra hållet. Det var rusningstrafik så jag kunde inte hoppa ur bilen. Det ligger en pub åt det hållet, gubben kanske fick sig en öl?

Av ohejdat - 26 september 2016 15:48


Medan folket på västkusten slänger sina hummertinor i havet på det rätta stället på hummerpremiärdagen, så står jag och bongar ut ölburkar, vintetror och boxar. Blev inringd på morronen så där rök den gräsklippningen och storhandlingen. Hann ut med Dante på kombinerad bad- och skogstur och en lekstund med Turbo och Zorro. Nu vilar han ut hos snälla grannen.

Av ohejdat - 26 september 2016 08:30


Tiderna förändras.
Ska åka och handla på jättestora matbutiken på andra sidan stan (det händer bara när jag får en 10%-kupong och det är dags att fylla på Dantes lammleverförråd).
Så jag kollar om de har nåt annat intressant erbjudande och hittar parfymerade soppåsar och extrapris på lusshampoo.

Av ohejdat - 25 september 2016 20:42


Men Expressen; det heter väl hittelönen eller belöningen? Inte båda två ihop.

Och i Kina verkar man tro att småbarnsföräldrar är mer än lovligt disträa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards