Alla inlägg den 3 september 2016

Av ohejdat - 3 september 2016 22:32


Men hallå?!
Ligger på ett skvalpande hav. Och ska försöka sova.
Man talar väl om ifall det är en vattensäng i hotellrummet när man bokar?
Och om man tänker dränka köttbiten i ädelostsås så talar man om det i menyn. Såpass mycket tyska kan jag.
Här står det bara att en tysk kviga fått avstå en marmorerad och senare mörad bit av bästa biten på ryggen.
Inte så bara ur kvigans synvinkel visserligen.

Av ohejdat - 3 september 2016 20:29


Tack för en orörd bil. Vi fyllde på med lite franska godsaker att toppa kartongerna med: senap, vinäger, korv, cornichons, paté. Återigen stötte jag på färska hasselnötter i den franska fruktdisken; är det nån som vet vad man gör med dem färska?
Sen drog vi norrut.
Nu på hotell i tysk håla omgiven av stora majsfält och man kan nästan höra en kille spela banjo.

Av ohejdat - 3 september 2016 08:08


Dags att stiga upp och påbörja resan från Reims. Som vanligt har jag sovit dåligt för att bilen är fullproppad med champagnelådor och står två våningar ner i ett underjordiskt garage. Utlandsregistrerad tungt lastad bil en huvudstaden i Champagne; ja vad kan den innehålla månntro? En törstig tjuv skulle hjula.
Så här såg bilen ut innan Halvan genomförde projekt ompackning. Nu hoppar jag in i duschen och ni kan väl hålla tummarna så länge va? Tack snälla :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards