Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Blir till att läsa in sig på bakgrunden till vår senast nytillkomna tradition.

Av ohejdat - 27 november 2015 16:16


Bilden är från Walmart i Miami, Florida. Tydligen är Black Friday väldigt populärt "over there".

Men hur gick det till här hemma i Svedala?
Från nästan inga erbjudanden förra året, till att varenda butik kör svartfredag och även på nätet. Fast så himla mycket billigare verkar det då inte.
Är det nån som fyndat nåt ännu?

Jag ska strax Black Friday-fynda i min fröbutik; de bjuder på frakten och drar av 10% på fröpåspriserna. Inte mycket att hurra för, men bättre än inget och fraktavgiften på närmare femtiolappen har retat mig när fröpåsar borde klara sig med brevporto.

 
 
Ingen bild

Humlan

27 november 2015 17:00

Jag handlade blus och kimono-blus för halva priset på nätet. Jag har tittat på dem tidigare men känt att det har varit lite dyrt, halva priset och fraktfritt var för frestande för att låta bli! ;-)

Jag fick en del erbjudande redan förra året från nätbutiker, men jag kommer inte ihåg att fysiska affärer hade någon svart fredag förra året.

ohejdat

27 november 2015 17:29

Se där, det lät ju som om du fyndade: tittat förut, velat ha, snålat o tvekat och sen simsalabim halva priset, toppen!
Jag har shoppat frö för 316kr :-) nu ska här odlas gobo, japansk kardborrerot, mycket godare än det låter.

 
Victoria

Victoria

28 november 2015 20:14

Jag hade planerad att gå bananas med min Kindle på Amazon men gjorde det inte. Så jag har köpt exakt inget alls. Men vår Black Friday är ju trams i jämförelse med jänkarnas, där snackar vi ju klipp så det visslar om det. Och därmed slagsmål om varor i butikerna. Vi kan ju kanske skippa åtminstone slagsmålsbiten om vi nu prompt skall importera traditionen? ;)

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

28 november 2015 20:53

Det lär ju vara köpmännen som bestämmer över traditionsimporten och de har ju tydligen gjort nån överenskommelse att införa detta i år, så de får väl utvärdera och bestämma om vi får fortsätta fira framöver. "Kindle" får gammtantan googla, va e de?

 
Victoria

Victoria

29 november 2015 13:49

Min e-bokläsare som är direktkopplad till Amazons bokhandel. ÄLSKAR e-böcker och ljudböcker. Efter att ha haft dylik läsare i närmare sju år har jag minimerat boksamlingen av "riktiga" böcker så mycket att de fick plats i en flyttlåda och jag bär istället med mig hundratusentals böcker i handväskan. Underbar uppfinning. Så ja, googla Kindle och köp en. Till och med maken hejade på det inköpet eftersom han tröttnade på semesterpackning där en väska var böcker som skulle läsas ;)

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

29 november 2015 14:48

Kan ju bli en bra julklapp på önskelistan om vi nu ska pyssla med sånt. E-bok tror jag passar mig bättre än ljudbok; kommer på mig själv att tänka på annat om uppläsaren inte är av bästa sort å så kommer man inte ihåg var man var..,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards