Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Filmtajm.

Av ohejdat - 11 november 2015 09:40

Igår hade vi biokväll, Dante hängde hos grannarna och vi började kvällen klassiskt med varsin burgare på stans nyaste hamburgerhak med goda lokala ölsorter till. Försöker förstå mig på det här med IPA, APA och andra ölsorter och det är inte lätt. Indian Pale Ale ska vara både extra alkoholstark och extra humlad. American Pale Ale ska vara gjord på amerikansk humle. Men man får ingen egentlig vägledning till smakerna. Jag gillar öl med tydlig beska, men mycket frukt till mat, utom till fisk; då ska det vara en klar lager, ljus till kall sill och gärna mörk (som Staropramen Granit) till Jansson.

Nåväl åter till burgarna; de var goda, så även brödet och jag lyckades spruta ner skjortan med köttsaft, så de var definitivt inte överstekta. Åsså undrar folk varför jag gillar att ha scarves. Det har räddat mig från att avslöja spillnesa många gånger.

Vi var ensamma i biosalongen. Stackars Halvan fick stå tillbaka den här gången och avstå från senaste Bond till förmån för fruns val; en japansk film "Under körsbärsträden". En typisk sådan; fnittrande skolflickor i uniform, sorgsen tystlåten kedjerökande man och fantastiska körsbärsträd som angav tidsförloppet med sina årstidsskiftningar. Sevärd för den som vill se ett stycke typiskt Japan och utan att avslöja för mycket; jag gick hem och läste på om en sjukdom jag insåg jag visste mycket litet om och som jag trodde närmast var utrotad.
Det är verkligen lyx att få en salong för sig själv. Det hade vi nog inte fått om vi gått för att se Daniel Craig skjuta skurkar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards