Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Det står "piga" i pannan va?

Av ohejdat - 3 november 2015 09:38

Börjar dagen i skogen, så här års syns de gamla stenbrotten fint.

Jo, då var det tisdag och åttiotaggarstädning. Det ska firas diamantbröllopsdag strax. Först skulle taggarna bjuda ut döttrarna med respektive på restaurang och det lät ju trevligare än att sitta hemma hos dem i deras askfat till villa.


Men det ändrades (förstås) eftersom ma tycker en middag där man inte får röka vid bordet är en bortkastad upplevelse. Nu ville hon istället att döttrarna skulle ordna middagen tillsammans hemma. Tillsammans. Vilket resulterade i att jag lagar middagen. Min syster lagar mat ungefär som hon kör bil; ryckigt, full gas och tvärbroms på det. Det hela går av stapeln på fredag, idag ska jag förbereda och allmänt bara bita ihop.

Dessutom ska jag ordna med en blombukett som snälla dottern appselut vill att de ska få imorgon på rätt datum. Ungefär fem telefonsamtal, ett brev och tre sms har det tagit, åsså ska jag förstås hämta buketten, i vilken butik?; jo i den som ligger på stans enda avstängda gata förstås. Hon har givetvis köpt blommor för mer pengar än presentkortet hon skickade, så jag ska lägga ut så länge. "Swish?, vad är det? En efterrätt? Det tycker jag inte vi ska ha..."

 
 
Ingen bild

Humlan

3 november 2015 17:38

Suck, säger jag bara! *suck*

ohejdat

3 november 2015 21:41

Det är allt tur jag kan lufta lite gnäll här!

 
Ingen bild

Humlan

4 november 2015 08:07

Lufta på du! Det är inte nyttigt att bara samla på sig, till slut blir det för högt tryck och då kan det bli en ordentlig explosion.

ohejdat

4 november 2015 10:36

Fast ibland tänker jag att det är bättre att explodera ordentligt och drabba den det vederbör än att gå å småpysa och gnälla inför andra. Men, man vet ju inte riktigt när det är rätt läge för det ena eller det andra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards