Alla inlägg under december 2015

Av ohejdat - 5 december 2015 15:26


Först femton sorters sill
Och öl och nubbe till.

Sedan kommer strax
En massa sprallig lax.

Men att till den lutade fisken
Servera sås på citron
Jag tar faktiskt risken
Och lämnar min portion.

Av äggost till slut
Min mage putar ut.

Av ohejdat - 5 december 2015 11:23

As everytime.
Den här gången lyckades jag beställa sorten som inte har inbyggd duskmedelssmak; klassisk. Får fika långsamt så jackorna hinner torka. Ett sånt envetet oväder.

Halvan ska iväg och träffa Lundell och köpa en fläskig box med all hans musik. Jag är skeptisk. Tycker musik numera inte ska ta nån fysisk plats. Halvan hävdar den kommer få samlarvärde.

Av ohejdat - 5 december 2015 10:41

...ser inte så lockande ut idag när man kikar ut bakom adventsstjärnan.

Av ohejdat - 4 december 2015 17:48

På Restaurang Familjen och snaskar ostron; 6 st med en flaska Castellane -02 för 675kr. Det är ett fynd.

Av ohejdat - 4 december 2015 11:37


Åttiotaggarna skulle ju få ny diskmaskin igår och jag skulle vara på plats för att ge montören ett handtag med transporten upp (nya) och ner (gamla) för entrétrappan.

Ma "the Queen of fuckin' everything" ringde före; kunde jag passa på att steka upp fläskfilén då när jag ändå var på plats eftersom hon inte ville få stekos i sitt nylagda hår? Öh?, jovisst. Det är väl ok om pigan luktar lite stekos, det blandas fint med svettlukten.

Sen kom hon på att det vore väl ännu bättre om jag kunde passa på och hämta henne hos damfrisörskan när jag ändå var ute och körde. Chaufförskepsen på.

Och när vi ändå var ute och åkte så kunde jag väl stanna till och handla lite på ICA?...

Och sen när montören kom så ville han ändå inte ha min hjälp utan ringde efter en kollega.
Jag drog hem och lämnade en halvstekt filé i pannan.

Av ohejdat - 4 december 2015 11:21


Dante är utackorderad. Halvan är hemma från Långtbortistan och spelar Candy Crush. Snart ska vi dra till Göteborg. Ett hus som brukar ha hund känns tomt utan. Lika bra att sticka.

Vill skryta lite. Cyklamen brukar inte va lätt att handskas med. Men den här har jag hållit vid liv sedan början av november. Inget vatten, eller jo; fast endast som isbitar varannan dag i botten på ytterfodret och placeringen; längst in i burspråket, i lä från elementvärmen.

Av ohejdat - 3 december 2015 10:29


Synd att den inte va hemma.

Men vi träffade en tioveckorsvalp sen. Dante fick bli Alfas första kontakt med en främmande hund. Han viftade och nosade så försiktigt, Alfa tyckte det var läskigt men ändå spännande, bäst var att sitta på husses fot och nosa tillbaka. Fotade inte fast de var så himla söta ihop "Black@White", har alltid 100% matteberedskap när Dante träffar nya hundar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards