Alla inlägg den 10 december 2015

Av ohejdat - 10 december 2015 23:21


Seinabo Sey stavar hon.

Och även hundar blir "mäkta uttråkade".

Tur man är gift med en korrekturläsare, även om han läser och rättar i efterhand.
.

Av ohejdat - 10 december 2015 21:35


Sara Danius klänning. Seinabo Seis röst. Råkulturförrätt; hela havet i en skål. Nejlikans återupprättelse. Mont Redon i glasen. Anna Ternheims oväntade låtval. Victoria Dyrings eminenta folkbildningsambitioner. Svetlana Aleksijevitjs prålvägran som en hyllning till de människor hennes böcker handlar om.

Och här bärs den fantastiska majblomman in i efterrättsskålarna.

Det är kul att hänga på Nobelpartyt.

Av ohejdat - 10 december 2015 11:50


Nu har jag kollat upp kräksjuka och hundar, de kan inte smittas av den mänskliga sorten, utan har en egen hundvariant. Verkar vara lika smittsam, det räcker att de nosar på en bajshög. Och vilken hund kan motstå den lockelsen? Ytterligare ett tungt plockauppargument. Och Dante är frisk, även om han mest liknar en soffkudde.

Själv är jag definitivt på bättringsvägen. Fortsatt lite svag, har huvudvärk och en mystiskt gurglande mage. Men åt lite risotto igårkväll, strategisk konsistens om den skulle komma i retur :-p

Har sågat av två rör av fem i badrumsväggen och fortsatt skrapa limrester. Imorgon ska rörisen komma och bila loss golvbrunnen. Tror jag, hoppas jag. Då ska jag inte smitta längre, annars vore det ganska kontraproduktivt att ta hit honom, om man vill ha ett färdigt badrum på den här sidan nyår.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards