Alla inlägg den 15 december 2015

Av ohejdat - 15 december 2015 16:29

Snodde ihop angosturasill och glasmästarsill (fast på filé och utan ryggben som det egentligen ska va) imorse. Sen åkte Halvan iväg med en Janssons frestelse modell XXL till jobbet; hans avdelning har ett eget knytjulbord ikväll.

Till detta evenemang har han dessutom totat ihop ett/en(?) musicquiz. Eller totat och totat; han har suttit hela helgen med det och långt in på natten igår. Mitt liv var i fara en stund på måndagskvällen när det uppdagades att jag dammat hyllan som hårddiskarna står på och det uppstått glapp. Hoppas inte Anders Eldemar behöver en efterträdare snart.

Efter sillslafset imorse så inventerade Dante och jag skogens samtliga rådjursspår. Kändes det som iallafall. Vi måste nog faktiskt börja spårträna, det verkar va det mest spännande som finns inne i luddskallen numera.

Med skogen avklarad for jag till Bolaget och fyllde min lilla bil med åttiotaggarpavor. Där blir det ingen vit jul inte. Och sen till åttiotaggarresidenset för inlastning, avfrostning, hörapparatsrengörning, soptömning, tvätt, fröautomatpåfyllning, betala räkningar, låsa upp knapplåset på telefonen (sånt som inte gamla fumliga fingrar ska ha på sina apparater alls!), rensa telefonsvararen från meddelanden (5 av 6 var från snälla dottern förstås; har gett upp efter att ha visat dem om och om igen hur man gör för att ta bort dem, man kunde ju också fundera på om snälla dottern kunde ringa igen, istället för att lämna alla dessa meddelanden. Så blinkar apparaten, så får de snällt och tålmodigt lyssna sig igenom alla gamla meddelanden tills det nya kommer.)

Nu har vi hängt hemma och pustat ut en stund, jag ska in i duschen strax för jag och fru Martini ska på filmfest med förhandsvisning av filmen "Carol" med Cate Blanchett och det ska bjudas på godsaker och goodiebags (är det popcorn i dem tro?)

Av ohejdat - 15 december 2015 15:46

Dantes andra jul blir även den utan julgran, om inte husse får ett ryck förstås.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards