Alla inlägg den 16 december 2016

Av ohejdat - 16 december 2016 18:56


Ni vet hur det är i en butik när man handlat i rusningstrafik och kassaköerna bara växer och det verkar som om personalen skiter i att kunderna får stå o långsamt dö i evighetsköer, medan de själva säkert sitter o fikar bort arbetstiden istället för att öppna en kassa till.

Det överenstämmer nog väldigt sällan med verkligheten. När jag inte öppnar en kassa till så beror det på:
1. Något är slut i butiken och jag är ute på lagret för att hämta mer.
2. Någon har kommit för att hämta sina flaskor från beställningssortimentet och jag är på lagret för att hämta dem.
3. Jag ägnar mig åt en kund som vill ha hjälp i butiken; att hitta glöggen, att välja vin till musslorna, att beräkna antalet ölflaskor till firmans julfest, att kolla om vi har gotländskt dricku (nej) eller om grannbutiken har ägglikör nu när vi slutat sälja det.
4. Jag städar upp efter en olyckshändelse på rödvinsavdelningen.
...
Jag sitter inte på rompan en sekund och dricker inte personalkaffe heller för den delen. Sitter jag så är det på en ihålig stol för en snabbkiss.

Ett tips till er som uppskattar att handla dryck i lugn och ro, slippa köa till kassan och få hjälp av nån ambitiös försäljare: om ni inte kan komma loss på förmiddagen så utnyttja sista timman på dagarna med långa öppettider. Vi har öppet till kl 20 både torsdag och fredag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards