Alla inlägg den 15 december 2016

Av ohejdat - 15 december 2016 06:47


Energisk dam i sjuttioårsåldern stegar fram till mig i butiken;
-Jag vill beställa årets nobelvin, tre flaskor.
Kan ju kort inflika att det var tur hon stötte på mig och inte nån av mina mera okunniga kollegor. Jag visste vad hon snackade om.
Så jag plockar fram artikelnumret och förbereder en beställning samtidigt som jag påpekar att sista dagen för att säkert få sin leverans före jul förlupit.
-Jag ger alltid bort nobelvinet i julklapp, så jag måste ha det före jul.
Förklarar om igen att visst kan jag beställa, men inte lova att flaskorna hinner komma. Och så pekar jag på skylten med samma information, där står tydligt och klart: den 9/12.
-Men så kan ni ju inte göra, utbrister den paranta damen, Nobelmiddagen äger ju rum den tionde; före dess vet man ju inte vilket vin det är.
...
Fast nu är det ju inte vi, utan Posten som inte kan garantera leverans, de har en hel del andra lådor att bestyra så här års tror jag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards