Alla inlägg den 4 december 2016

Av ohejdat - 4 december 2016 13:19


Igår kom jag hem bushungrig efter ett rushigt lördagspass i butiken. Saknade en kollega ur generation P (porslin) som ringde mig på arla morronkvisten och sa att hon var på väg att bli förkyld och därför stannade hemma av omsorg om oss andra. Hm.
Vi jobbar alltså i en butik med hundratals dagliga besökare som hostar och snorar, vi tar i deras fickljumma mynt och vecklar ut deras knöggliga sedlar. Nä, jag skulle inte tro det att en snörvlig kollega skulle göra till eller ifrån. Men, men. Vi fick låna in en kollega från en annan butik några timmar: tack för hjälpen!
Men när jag kom hem rätt slutkörd så hade Halvan bakat lchf-pizza som doftade underbart gott. Jag hoppade i ett par mjukisbrallor och började glufsa i mig till ett glas rosé. Hur dags skulle de hämta oss säger Halvan plötsligt.
...
Va?!
Hade totalt glömt att vi var hembjudna till Herr o Fru Martini på småvarmt.
Jag som precis sänkt tre pizzabitar. Bara att lämpa av sista biten på tallriken och svida om.
Lite småvarmt visade sig vara ett fullgott julbord.
Men trevligt hade vi. Som vanligt.
Och vi gick hem genom skogen med Dante.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards