Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Kolapengar.

Av ohejdat - 6 december 2016 14:15


Usch idag tappade jag farten, entusiasmen, motivationen.
Chefen kom och slängde upp mitt nya avtal för påskrift när jag satt med förberedelserna för kursen jag ska gå nu i två dagar. Men, sa jag, ska vi inte ha ett lönesamtal först?
Hon såg ut som ett frågetecken:?
- Men du delade ju ut underlag till lönesamtal i augusti?
- Jaha, dom, men det gällde inte dig.
- Nähä?
- Nej du kan inte få någon höjning i år, du får vänta till nästa år eftersom du redan fått din lönenivå för 2016 när du anställdes.
- Men jag sa ju att den lönen kunde jag bara acceptera under förutsättning att den bara gällde sommarvikariatet, att jag ville förhandla om en höjning om det blev fråga om en tillsvidareanställning.
- Ja, fast det går inte, du kan inte få någon höjning förrän nästa år.


Men tack som fan. Så sur och ledsen jag blev. Så ruttet. Halvan tycker jag ska sluta jobba och bara sköta om honom och hunden igen som förut. Kanske lika bra det.
Dante deppar med mig.

 
 
Ingen bild

Humlan

7 december 2016 11:42

De ljög alltså dig rakt upp i ansiktet när de gick med på ditt villkor om sommarlön. Kan inte tycka annat än att de förtjänar att du säger upp dig (och helst slutar omedelbart) när de inte håller sin del av avtalet, men jag förstår att du vill ha ett jobb och jag tror att du passar för detta. Men de verkar inte ha så där väldigt bra personalpolitik (tänker inte bara på det här med lönen) på det där stället.

ohejdat

7 december 2016 21:56

Ja, jag tror jag kommer bita ihop o avvakta ett tag o ta upp ärendet igen när jag inte längre är så nära frustrationens tårar. Igår var jag kränkt, upprörd, arg o förtvivlad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards