Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av ohejdat - 13 oktober 2015 17:46

På Clas Ohlson var de gamla vanliga klassiska musfällorna slut. Det är tydligen fler som fått objudna gäster de önskar livet ur.
Fick istället investera i en blågul modell med namnet "Mjölner", samma namn som åskguden Tor gett sin hammare i den nordiska mytologin, varmed han brukar slå ihjäl jättar. Låter ju lovande förstås. Den var avsevärt enklare att beta och rigga än den gamla vanliga smällan. Men den kräver en rätt nyfiken mus. Musen måste lyfta på en perforerat lock som täcker betet. Jag har nu låtit fällan stå sedan imorse med en bit fläsksvål som jag snott utan lov från Dantes förråd.

Vi har under tiden härjat runt hos åttiotaggarna; dammsugit (käkat ben), skurat toaletter (sovit middag), tömt sopor, tomglas, tidningar (nosat i buskarna), tvättat (nosat i golvbrunnen), tömt kylskåpet på bortglömdheter i olika stadier (följt intresserat med nos och ögon; ge mej, ge mej!; hundmagar tål lite unk å mögel, jag lovar!), storhandlat (hängt i bilen), betalat räkningar (sovit andramiddag under skrivbordet).

Musen har alltså haft många timmar på sig att i lugn och ro undersöka den nya spännande godisasken. Men icke. Fällan står orörd. Jobbar musen bara natt? Är musen vegan? Borde jag gillra fällan med den sista biten tulpanlök?

Av ohejdat - 13 oktober 2015 07:25

Idag får jag åka till gubbdagiset nummer ett och handla en sån här. Imorse såg jag lökkäkaren skutta ur påsen med återvinningskartonger när jag skulle gå ut med soppåsen.

Får se till så dörren är stängd ordentligt så inte Dante får en smäll på nosen bara.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards