Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av ohejdat - 28 oktober 2015 09:46

Dante fortsätter att vara lövhög i skogen. Det bästa han vet just nu är att skutta matte när hon småspringer några delsträckor på promenaden. Alltså skutta såsom Tiger gjorde med Ior så han hamnade i ån. Jag ramlar inte omkull, men nästan.

Jag fortsätter plocka in pyttebuketter av luktärt och rosor. Måste erkänna att jag är glad att väninnan som kom med rosplantan glömde/struntade i att jag bestämt att den här trädgården skulle bli utan taggar. Sorten heter "Old Blush".

Igår genomförde jag mitt tankeexperiment med Halvan. Han reagerade som väntat.

Tanken/idéen var att gå på visning av ett hus. Mitt i obygden, men bara en kvart från Halvans jobb, nu bor vi trekvart ifrån. Skitbillig kåk av lite samma typ vi bor i nu med en och samma ägare sedan det byggdes på sextiotalet som vårdat det noggrant och ömt tills nu. Och längst in på en återvändsgata med en allmänning och en skog intill. Mera likt förutsättningarna vi har här lär inte finnas, men som sagt i obygden, i en by med åttiofem hus.
Halvan höll på att smälla av; jag kommer hata den här vägen, jag hatar den redan nu och jag kommer hata den ännu mer i vinter!!! Dessutom har de ett uselt fotbollslag!

En oengagerad mäklare mötte oss; ringde inte upp trots intresseanmälan, hade inte varit med på besiktningen, visste inte resultatet av provtryckningen trots att rapporten fanns på nätet, beskrev tomten som barnvänlig trots att den sluttade brant mot en klippavsats. Axelryckartypen om ni fattar. Dessutom påstod han att han körde dit hemifrån (han bor väldigt nära oss) på fyrtio minuter när det tog dryga timman för mig i lågtrafik och tung fot på gasen. Ja ja, allt går ju att sälja nu så han kan nog fortsätta med sin stil.

Halvan vill bo kvar. Det vill väl jag med, utifrån huset och microläget, men jag kan lätt vara utan glosoppestan.

Nu ska vi gå och leka med Zorro.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards