Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av ohejdat - 12 oktober 2015 15:32

Objudna gäster har haft en vecka i lugn och ro i förrådet och njutit av Halvans lökar han vunnit; krokuspåsen är tom och en halväten tulpanlök återstår.

Av ohejdat - 12 oktober 2015 10:32

Om nån ännu inte förstått, så är tanken med denna återkommande rubrik att den som vill slippa läsa kärringtjat om extrakilon bara ska kunna hoppa över inlägget.

Naturligtvis har en veckas semester med frukostbuffé, många drinkar och goda middagar åstadkommit en redig ansvällning. Det räcker inte att bara spara in på lunchen (när man inte hunnit bli hungrig efter sen frukost) och promenera på stranden lite. Jag har inte konfronterats med den sanningssägande vågen ännu. Halvan var modig; såg sanningen i digitalögat och hade fått fyra kilo extra med sig hem, varav jag gissar är hälften vatten och jag har säkert lyckats med samma bedrift minst.

Vi hade "korken är ändå ur"-helg och åt som sagt kroppkakor i lördags och spagetti med köttfärssås igår söndag.

Men idag ska vi alltså börja sköta oss igen. Halvan vill köra 5:2, alltså två fastedagar per vecka. Det ska ju gå att kombinera med LCHF så vi testar väl då. Blir tisdag och torsdag bra? Då är det ju inte meningen att man ska helfasta, men äta även kalorirestriktivt, max 600 kcal. Det låter som om det blir en del kålsoppa framöver.

Av ohejdat - 12 oktober 2015 10:17

Inatt drömde jag att Victoria från www.fitterbittan.se kom och hälsade på med hela sin klan i följe, typ en massa kusiner och mostrar. Mostrarna hade krusigt grått hår och såg bistra ut (typ Madges systrar i Simpsons), de ville ha mat så Victoria jagade ut mig i trädgården för att plocka tomater. Men tomaterna var spruckna och fulla av skorv och Victoria såg anklagande på mig och menade på att jag hade fel sorts jord att odla i. När vi kom in igen hade hennes kusiner satt upp en massa barnteckningar och foton överallt på väggarna med stora knappnålar för de tyckte att vårt hem var alldeles för kalt. Sedan började det regna och de skulle vidare och därför ville de låna kläder, så jag gav bort en av Halvans tröjor till Victorias make, det blev han mycket nöjd med. När de försvunnit så gick jag ut i trädgården igen och upptäckte att huset låg i Göteborg, nära Radiomotet och att det låg en fisk- och grönsaksaffär på andra sidan gatan där jag borde söka jobb.

Nån med drömtydningsbegåvning här?

Av ohejdat - 12 oktober 2015 10:03

Han ser ju tätt tufsig ut efter min handklippning, men jädrar vad han gillar att bli av med den varma pälsjackan; han blir gladare, skuttigare, uppskattar kel mera (nu känns det) och tycker det är gött att bre ut sig på sängen.

Vi har dragit en repa i skogen, nu har hösten tagit över; stigarna är fyllda av gula tallbarr, blåbärsriset har tappat bladen, stora lönnlöv i alla färgnyanser ligger i drivor och allt man hör är hackspettens envetna hackande och en och annan mes ljusa pipande.

Ska börja vintra trädgården idag och det blir en gräsklippning till.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards