Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av ohejdat - 8 oktober 2015 13:09

Vi ska fira med en Long Island Iced Tea.

Jag vet inte vem du är, men det lär jag snart få reda på. Det svenska förlaget som kan smälla en glädjekork heter Erzatz, också okänt för mig.

Av ohejdat - 8 oktober 2015 12:44

Eftermiddagsdrinkar efter långpromenad.

Blue Hawaii,
Champagne Mimosa (brukar inte den vara gul av apelsinjuicen?; och därav namnet?),
Bahamas
och till sist:
Caiprinia.
Halvan håller på att få en sugrör i ögat, för han är på väg att somna.

[Bild]

Av ohejdat - 8 oktober 2015 07:11

Det visste jag inte. Men igår ägnade Halvan hela eftermiddagen åt att planera och konstruera ett eget Melodikryss. Sen grälade vi lite eftersom det var meningen att vi istället skulle planerat en resa i vinter.

Sen kom resten av gänget för att hjälpa oss att tömma tre flaskor champagne innan vi for till ställets topprestaurant. Och oj så bra den var! Trevlig servering och underbar mat på vita dukar till imponerande utsikt. Jag åt risotto med Karl-Johanssvamp och halstrad färsk tonfisk. Två kulor sorbet till efterrätt; körsbär och blodapelsin. Vi är en rätt udda samling här eftersom det är en konferensresa med medföljande familjer. Somliga är bättre än andra på att trampa på andras nerver och FÖRKLARA världen för oss andra. Men vi avslutade med en välgörande och rensande liten whiskypinne på Herr och Fru Martinis balkong, sen kunde vi sova gott.

Jag tror inte jag har en framtid som matfotograf. Även om just risotto troligen inte är mer lättfotat än en tallrik gröt.
.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards