Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

Utsikt från en sjuksäng.

Av ohejdat - 26 maj 2016 14:32


Nu är Ma ivägskjutsad i en rullstol till operation. Fyra timmar efter bokad tid.

Vill bara skynda mig att utfärda en varning för en Helmut. Gråhårig kraftig karl med utpräglad tysk brytning.
Ma var skitnervös och satt på en pinnstol och väntade utanför farbror doktorns rum. Jag körde avledningsteknik; pratade om allt annat än operationen. Det närmade sig en timmas väntande, då dyker Helmut upp på stolen intill. Helmut som presenterar sig som blind (på ena ögat) på grund av misstag i sjukvården, han har fått streptokocker i ögat och läkaren som ska operera Ma har försökt rädda synen med en ny operation, men misslyckats och lokalbedövningsoperationer istället för sövning är fullständigt omöjligt att genomlida (Ma ska lokalbedövas) och alla duktiga läkare jobbar i Norge och mannen sim Helmut delade sal med kom åter akut dagen efter sin operation med en kraftig blödning i ögat.
Här ungefär var jag sugen på att slå Helmut med den sista lediga pinnstolen, men både han och jag blev räddade av en läkare som hämtade honom.
Här trodde man Helmuts inblandning skulle vara över, men icke; vem sliter upp dörren till undersökningsrummet som Ma undersöks i?; jo Helmut, ville bara morsa på läkaren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards