Alla inlägg under november 2014

Av ohejdat - 9 november 2014 18:10

Matta gjord av 14 st grävlingskinn gick inte att kränga på Tradera för femhundra pix. Oj, undrar om säljaren är förvånad.
Dante är hemma igen, han ser alltid ut att ha vuxit lite till när han kommer tillbaka, även om det bara gått drygt två dygn.
Idag blir det söndagshummer och imorgon måndagsmusslor. Den bästa sortens göteborgssouvenirer.
Halvan fyller år på lördag och jag har ännu inte kommit på nån present: tips tack! Nåt som passar en femtiotaggare med fotboll, Candy Crush, musik och mat som intresse.

Av ohejdat - 9 november 2014 17:54

Nu sörjer vi lite. Att ÖIS inte räckte ända fram, ett enda litet pyttemål mot Assyriska idag hade lyft upp dem till Superettan. Men det kom inte. Nähä.

Av ohejdat - 9 november 2014 17:23

Åttiotreåringen hälsade på sin åttionioåriga syster. Det var anledningen till helgresan till västkusten. Resan präglades av ett visst vemod, ingen vet ju inte om det inte var sista gången de sågs, fast det vet man ju aldrig säkert nån gång i livet nånsin; att man får ses igen. Men tankarna behövde skingras iallafall. Så vi har Ratsitsurfat i tre timmars bilresa: alla gamla pojkvänner, vänner, kollegor och studiekamrater; lever han?, lever frun?, bor de kvar? En å annan hade försvunnit sedan senaste "inventeringen" förrförra året. Skingra tankarna från det oundvikliga var det väl inte, men det var roligt för Ma att jaga gamla flammor på minnets slingrande stigar.

Av ohejdat - 9 november 2014 08:24

www.tradera.com/item/1615/219092644/matta-gjord-av-14-st-gravlingskinn-mycket-ovanligt-
Alltså, vad man kan hitta på Tradera överträffar ens mest knäppa fantasi.

Av ohejdat - 8 november 2014 23:39

Först golvoljeinköp, sen fiskaffären. Via saluhallen till Da Matteo för kaffe. Skjort- o handskshopping. Ett glas på champagnebaren istället för kaffe med vän. Skaldjursbuffé på Fiskekrogen med en flaska Ruinart till. Kaffe och konjak på Ma Cuisine. Teater: Natten är dagens mor på Stadsteatern Studion med ett glas cava i Foyerbaren, till sist supé på Familjen; ostron, råbiff och granskottssorbet (!) Nu sova.

Av ohejdat - 8 november 2014 11:49

Å det är inte Halvans finger; det är en wienerkorv från Per i Viken.

Av ohejdat - 8 november 2014 09:12

Dante är på landet och vi är i favoritstaden, om bara Halvan ville vakna nu så vi kunde dra iväg till favoritcaféet för en god frukostkaffe ...
Kollar gamla bilder så länge, på en liten kille på väg hem från Utrecht.

Av ohejdat - 7 november 2014 13:08

Stack in nosen i en liten nyöppnad butik med mest turkiska varor, herr och fru handlare hade all tid i världen för mig eftersom det var tomt på fler kunder. Ett visst köptryck infann sig därmed. Hittade ett rödkålshuvud för ynka sex kronor kilot så det började jag bära runt medan jag letade efter en gåbortspresent till paret vi ska hälsa på ikväll, baklava föreslog frun, njae tänkte jag, letade lite till och kom sen på att jag saknade senapsfrön hemma igårkväll när jag skulle försöka mig på att laga Schweinshaxe. Handlarfrun blev jätteintresserad, vad kan det heta på engelska? Jag drog till med mustard seeds (har ingen aning), sen började vi kolla igenom kryddhyllan med gemensamma krafter, efter ett tag undrade frun om det inte gick lika bra med sesamfrön, de fanns ju också i både gult och svart. Sedan började hon engagera svärfar som kommit in i butiken samt en ung kille som skulle köpa en hel kasse gurkor (till vad?). Till slut sa jag att det inte var så viktigt, men detta var en engagerad och entusiastisk handlare; visst fanns det väl ett stycke i Bibeln om senapsfrön? Så nu undrar jag om nån annan vet? Känns ju som jag borde ha ett besked nästa gång jag går dit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards