Alla inlägg den 25 november 2014

Av ohejdat - 25 november 2014 19:38

Jag gillar egentligen bara det med julen som doftar gott eller smakar gott. Har nästan inget pynt: bara hyacinter, amaryllis, pomandrar och en dörrkrans av lingon. Sånt man kan lägga i komposten efter avslutat firande. Skulle fixa kransen då. Det har alltid funnits lingonkransar överallt där man säljer julväxter, så jag drog till Blomsterlandet: men hittade inte en endaste lingonkrans. Frågade i kassan var de hade kransarna, men nej; lingonkransar hade de minsann inga alls. Va? Är jag omkörd nu igen, har jag missat nåt?
De hade dock röda, vita och rosa julstjärnor med blått glitter på, blingade alltså.

Av ohejdat - 25 november 2014 16:50

Försökte bota mitt helsikes dåliga humör och tina upp min stelfrusna lekamen med en kopp te, men det funkade inte humörmässigt. Det blev nog liite bättre ändå efter att jag gjort inbrott i de nyinköpta julpepparkakorna (bände försiktigt upp locket med en bordskniv utan att plastflärpen på kanten bröts) och befriade burken från två hjärtan som faktiskt var trasiga. Nyåkers är mina favoriter, vilka är era eller bakar ni själva? Förr gjorde jag ryska pepparkakor, tror det var Hirams recept, man skar tunna skivor. Istället för att kavla och stå i o bli ännu mer förbannad.

Av ohejdat - 25 november 2014 15:28

Om du vill bli på riktigt dåligt humör en tisdag i november; så kan du pröva att bli nekad preventivmedel av en barnmorskesnärta på grund av hög(!) ålder och sen ägna dig åt plåtarbete och då försöka trycka fast svepen på en stupränna enligt bifogad instruktion. Inte ens Hulken hade klarat det, förmodligen inte heller att övertyga näbbgäddan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards