Alla inlägg den 12 november 2014

Av ohejdat - 12 november 2014 17:33

Den som läst min blogg behöver inte vara särskilt slug för att konstatera att jag är väldigt glad i lök. Vit, gul, röd, rosa och så drottningen av dem alla: schalottenlöken. Det finns inte att kylskåpet skulle gå tomt här hemma på ett nät schalotter. Och bananschalottenlök duger inte, även om de är desto enklare och snabbare att skala och hacka, de är för mesiga i smaken. När jag gör vitlökssmör brukar jag bryna en del av smöret med schalottenlök. Men nu då; hittade ännu en ny lök, fast denna gång i fondhyllan (Coops, inte bankens). Gillar egentligen inte fonderna från Bong för det finns ett å annat skräp i innehållsförteckningen, men den här kunde jag bara inte motstå. Och som den levererade!, den är så god att jag har kommit på så många användningsområden i vårt tvåmannahushåll att (den första) flaskan tagit slut på två veckor. Idag åkte det sista ner i champinjonsoppan (jo; plockar fortfarande snöbollar vid komposten).

Av ohejdat - 12 november 2014 13:47

Först skogspromenad i dimman, lite läskigt tyckte Dante. Sen en lektur med Frasse. Sen vila ut hemma hos Frasse; nytt att vara på besök hemma hos en annan hund och dricka ur hans vattenskål, bita sönder hans leksaker och sno hans ben.
Nu har han bäddat hemma i hallen, blir nog en lång eftermiddagslur.

Av ohejdat - 12 november 2014 06:55

Idag ska vi på äventyr jag å Dante, vi ska gå genom skogen för att hälsa på Golden Retrievern Frasse som flyttade från grannskapet i augusti. Nu sägs det bara vara tre kilometer om man lyckas välja rätt stig. Sen ska jag idag göra det jag planerat göra imorgon eftersom då ska jag iväg på nåt annat för att de förbaskade kalendrarna i telefon och padda inte synkar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards