Alla inlägg den 28 november 2016

Av ohejdat - 28 november 2016 10:55


Fattar ni vad kul!;
Jag ska få ta hand om de mousserande vinerna i butiken och sköta beställningarna och se till att ta hem så vi har så det räcker till nyår.
Kunde inte fått en roligare varugrupp, champagnen är min! Det måste vi fira ikväll Halvan :-)

PS. Så här som det ser ut på bilden och på otaliga andra champagnefestliga bilder ska det absolut inte se ut när man öppnar en flaska. Det ska inte spruta eller skumma nåt alls. Det är synd på de dyra dropparna. Det ska bara ryka lite av tryckutjämningen. Man slipper spill och sprut om flaskan får vila och hanteras försiktigt före öppning.

Av ohejdat - 28 november 2016 10:35


Tror den finns att köpa som kylskåpsmagnet med mera, tror jag ska köpa en till åttiotaggarmamman.

Av ohejdat - 28 november 2016 06:46


Nu börjar det på allvar, nästan fyra veckor med allt tjat om att "åh, vi måste hinna ses innan jul", "hos oss äter vi alltid lutfisk efter Kalle" eller "herregud, jag förstår inte hur jag ska hinna allt". Ja ni vet hur alla går på.
Så stig upp lite tidigare och tänd ett ljus i mörkret och sitt stilla och njut av att bara leva; att du kan känna doften av hyacinten, att kaffet smakar gott och se den lilla lågan flämta och lysa upp mörkret. Av de som fötts är de flesta döda, men du lever. Din stund på jorden.

Jag har lånat Jan Stenmarks tänkvärda bild.
Njut varje stund denna måndag, leta efter varje situations glädje, dröm dig inte bort till nåt du längtar efter, var här och nu.

[Bild]

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards