Alla inlägg den 9 november 2016

Av ohejdat - 9 november 2016 06:44


Igår gick jag till sängs ganska lugn, med en viss förhoppning om världsläget, nu har jag vaknat till en överraskande vändning. Jag minns hur oroligt jag tyckte att det var när en avdankad skådespelare vars politiska erfarenhet bestod i att ha jagat kommunister bland sina kollegor i Hollywood blev valt till president. Det här måste vara värre.

I den lilla världen har jag reflekterat över den unga generationen. Vi var ju fler som var utlånade till den andra butiken, bland annat en ung alldeles nyanställd gosse från en tredje butik. Väldigt trevlig, hjälpsam och sansad. Men; man kommer väl inte till jobbet på utsatt tid och börjar käka macka? När ordinarie personal ska gå igenom rutinerna med en, på betald arbetstid alltså, man äter väl som frukost på sin lediga tid? Men han är inte ensam, de är liksom lite gränsupplösta mellan arbete och fritid de unga, men ändå väldigt snabba på att dra på sekunden när arbetstiden är slut.

PS. En av kuddarna är en hund.
.

[Bild]

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards