Alla inlägg den 20 november 2016

Av ohejdat - 20 november 2016 21:33


Ni som hängt med sen förra julen vet att jag är en riktig grinch som inte har mycket övers för den helgen och dess stress och måsten. Men det finns pynt som är lite utöver det vanliga, som dessa älgar som travar in på Nybroplan varje år. De är riktigt fina.

Av ohejdat - 20 november 2016 11:54


Tar mig en sista kopp på balkongen här på Tegelbacken. Bara för att jag kan och för att solen skiner så barmhärtigt.
Dags att checka ut och börja checka av dagens aktiviteter. Igårkväll var vi tillbaka på Dramaten, men på lilla scenen och såg Stina Ekblad, Lena Endre och Ingela Olsson i Werner Schwabs "Presidenterna", en pjäs nästan utan händelser och scenografi, men med desto mera prat, mest om moral och avföring. De tre gör det givetvis utmärkt och de excellerar i partiet där de berusade på vin ständigt avbryter varandra för att få berätta färdigt sin egen önskedröm.

Idag ska vi se Tove Janssonutställningen på Millesgården och Cecilia Edefalks på Waldemarsudde och avsluta med en tung bit dramatik; "Rannsakningen" av Peter Weiss på Orionteatern. Efter den har jag en känsla av att vi kommer vilja åka hem och krama hunden.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards