Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av ohejdat - 4 oktober 2016 22:16


Det tar lätt hus i helvette hos åttiotaggarna. Idag hettade det till när jag bad Ma hålla bättre reda på Pas mediciner och hon (förstås) svarade att hon minsann inte orkade hålla reda på allt själv. Han har glömt bort att ta en viss medicin en period. Jag blev arg och svarade hennes gnäll med en drastisk förutsägelse: att om hon inte klarade att se till att hans medicinering funkade så borde han flytta till ett hem och så kunde hon sitta kvar ensam i villan och gnälla. Den tog.
Ma tyckte jag var förskräckligt elak. Medan jag tyckte hon var förskräckligt dum som inte förstod att prioritera det viktigaste om hon nu hade så mycket att sköta.
Nu tror jag ni tycker att jag ska lägga av att bråka och tjafsa med henne, att det är meningslöst. Men just när det gäller farsgubben och hans mat och mediciner så ger jag mig inte.
Från nästa vecka tar jag över kollen över medicinerna. Med en medicinlista och en dosett, men jag kan ju inte vara där varje dag och kolla att han verkligen tar dem.

Så jag handlar deras mjölk och deras vin, städar deras hus och bäddar rent i deras sängar, sköter bilen, och räkningarna, planterar pelargonerna, lagar solglasögonen och byter glödlampor, hämtar medicin och skjutsar till doktorn, tvättar deras morgonrockar, hämtar deras paket och postar deras post, slänger sopor och kör till återvinningen. Så sådär himla mycket kan väl inte finnas kvar för henne att sköta?

Men när Ma hade lugnat sig lite kom hon med en bra idé; kunde jag inte börja laga lite extra av den mat jag ändå lagar till mig och Halvan och komma med den till dem lagom till helgerna?
?
?
?

Av ohejdat - 4 oktober 2016 10:37


Eller är det så att de återstående 364 dagarna tillhör kardemummabullen?

Av ohejdat - 4 oktober 2016 06:38


En bild från gårdagens dopp. Dante är ju vinterbadare så det är ingen särskild prestation att kasta sig i böljan i oktober.
Det är tidig morgon och jag ska strax iväg på flaskgympa. Har rastat jycken i morgonmörkret och han har demonstrativt lagt sig i garderoben igen för att få sova färdigt. Sen kommer jag och hämtar dig Dante; så ska vi åttiotaggarstäda.
Det har varit ganska rejäl frost inatt så jag är rätt nöjd med att jag höstade lejonparten av de återstående tomatklasarna igår.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards