Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av ohejdat - 27 oktober 2016 20:17


Pyntat hos de döda och fixat hos de levande;
Det är ett bra sätt att bli sugen på en vecka i solen; att serva åttiotaggarmamman.
Hade lovat att hämta en jättesäck med kemtvätt.
Då ringde hon och då kunde jag väl lika gärna:
Åka hem och hämta paketavier och legitimationer.
För att sedan hämta astunga paket på tappen (eller macken då som det heter här).
Köpa två mosbrickor de ska ha till kycklinggrytan jag lagade hos dem sist (det är samma jäkla pulvermos de har hemma i skåpet).
Baxa ner tvätt och paket i källaren och lägga i linneskåpet samt matkällaren (paketen innehåller kosttillskott i plastburkar med sugrör som Ma gillar att snutta på).
Och fylla på gas i hennes cigarettändare.
Sen gick det bra att avlägsna sig, fast jag såg att hon sneglade på soppåsarna (hon kan ju skutta upp och ner för trappan för att åka till hårfrisörskan, nagelskulptrisen och fotvården...), så jag drog faktiskt. Ibland är jag en levande illustration av att räcka lillfingret och bli av med underarmen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards