Alla inlägg den 29 oktober 2016

Av ohejdat - 29 oktober 2016 23:51


Har bäddat på balkongen, så här års är inte ac:n på rummen = 27 grader. Men dom jävlarna har satt upp två fasadlampor man inte kan släcka på varje balkong. Tur Halvan klippte av ärmarna på sin skjorta i eftermiddags. Nu ska jag försöka sova efter den pissigaste trerättersmiddagen i mannaminne. Kulmen var nog den crema catalana som de försökte servera mig; sockret var vidbränt och grädden förmodligen rutten.
Natti natti.

Av ohejdat - 29 oktober 2016 16:44


Havet ligger vågskvalpsnära. Underbart att veta att det kommer överrösta Halvans snarkningar inatt.
Det har sitt pris för en gnällig käring som jag att åka på charterresa: fem å en halv timma i en liten flygplanskabin tillsammans med blöjbarn som inte verkade göra annat än att fylla cellstoffpaketen med stinkande innehåll. "Det luktar bajs med det ser ut som de serverar mat" sa Halvan. Bakom mig satt en morfar, kändes inledningsvis uppmuntrande eftersom Halvan fått en treåring med tidiga kickboxingsambitioner bakom sig. Men morfar hade hosta, typ sån stöthosta man gör Heimlichmanöver på sig själv med: stenhårt stötande hostningar med öppen mun, typ var femtonde sekund.
Men nu är vi på plats och Halvan håller på att greja med teven medan jag fryser in is: var och har sina prioriteringar.

Av ohejdat - 29 oktober 2016 06:30


Strax dags att hoppa in i en taxi å dra iväg.
Det är lite fix kvar: packa, sänka värmen, stänga av vattnet, låsa alla överlås, slänga sopor.
Vad får ni inte glömma i packningen?
Jag har en lista sparad i telefonen som heter "charterpackning", för jag är inte så noga när jag väl packar. Men viktiga punkter är kaffe med tillhörande pressobryggare och solhatt som är väsentlig för tant som vägrar läskiga crémer med solskyddsfaktor.
Halvan har istället fyllt halva sin väska med bartenderutrustning och utlovat Singapore Sling varje kväll. Ska bli intressant att se hur han passar i klarrött (om grenadineflaskan går sönder).
Fast viktigast är nog en baddräkt man kommer i, jag har betydligt fler i skåpet som inte uppfyller det kriteriet (i väntan på undret).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards