Alla inlägg under september 2015

Av ohejdat - 19 september 2015 11:44

Köpte ett skelettblad och planterade om det i lerkruka och satte i ett ytterfoder "Nyppylää" ("Krokus") formgiven av Sara Hopea.
Man ska väl ha med en lycka till-blomma till en butiksinvigning? Och till en butik som säljer 50- och 60-talsprylar kan man ju inte komma med den numera obligatoriska brudorkidén inslagen i cellofan.

Av ohejdat - 19 september 2015 08:58

Inte så vackert, men en effektiv morgonövning för axelpartiets muskler. 2,4 kilo högrev blev 1,6 kilo pulled beef efter tillagning: en ganska lagom vikt att gymma med på morgonen.

Av ohejdat - 18 september 2015 13:40

Sätter renoveringsbadrummet i driftläge inför helgen och gästerna.

Av ohejdat - 18 september 2015 12:01

Halvan är nog mittemellan Dubai och Stockholm nu på sin resa från Långtbortistan. Gissar att han flyger hem i näsblodig skjorta, för igår kväll lade han upp ett foto på Fejan med två rejäla tussar uppkörda i trynet.

Så Halvan är på hemväg. Och Dante ligger i garderoben. Medan jag sitter i köket. Har precis stoppat in en redig bit högrev i ugnen under ett gosigt täcke av chipotle, spiskummin, chilisås, rökt paprikapulver, lök och vitlök. Det sägs att det efter 4-8 timmar i 135 grader transformeras till pulled beef. Pulled pork har jag gjort förut. Det blev lyckat, det här är jag mer tveksam till. Röksmak passar nog bättre ihop med fläsk än med nöt enligt min tunga. Det ska bli bjudmiddagen efter butiksinvigningen imorgon, tillsammans med coleslaw och kålrots-pommes frites. Plommonpaj till efterrätt.

Ikväll blir det nog korv om Halvan får bestämma och det får han väl.

Dante är nog okej, han sover, äter, dricker, kissar och bajsar som han brukar och han låter mig kolla såret även om han själv helst skulle vilja sköta om och vårda det på hundars vis med tungan. Liite vätskar det sig, men det är inte svullet eller varmt, så vi kör på så här. Ännu har ingen hört av sig från den stora veterinärkoncernen. De skiter väl i mig o Dante antar jag.

Nu ska jag knacka ner det sista kaklet och rensa ur gästrummet; det ligger badrumsskåp i dubbelsängen...

Av ohejdat - 17 september 2015 18:28

Tänk att ha vänner som har persikoträd med så mycket frukt att de kan dela med sig!

Bytte mot mina tomater som mognar i överflöd.

Av ohejdat - 17 september 2015 09:27

Ibland måste man bara få saker ur sitt system. Jag har ju gått å tänkt på detta med veterinären och fast Dante verkar må bra, så kan jag inte släppa det som hände:
att jag inte blev informerad om att ingreppet skulle utföras av en annan veterinär,
att sövningen inte funkade som den skulle (vilket jag inte fattar att han var otaktisk nog att upplysa mig om),
att han ofrågad opererade bort även själva pungen vilket ledde till ett ännu större operationssnitt.

Så nu har jag skrivit ett kort mail till företagets affärschef, så får vi se om det blir nån respons. Jag tänker inte göra något mer om det inte uppstår komplikationer förstås, mer än att aldrig mer gå dit och avråda alla hundägare jag känner att anlita kliniken.

Av ohejdat - 16 september 2015 10:22

Pang! Där small det till och nu har jag gjort mig av med närapå femton smörpaket: 7,3 kilo. Vågen var länge omedgörlig, men nu så är den tydligen på gott humör och det smittar. Räknade ut att det är en viktminskningstakt på drygt 1,3 kilo i veckan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards