Direktlänk till inlägg 18 september 2015

När kommer (h)älgen?

Av ohejdat - 18 september 2015 12:01

Halvan är nog mittemellan Dubai och Stockholm nu på sin resa från Långtbortistan. Gissar att han flyger hem i näsblodig skjorta, för igår kväll lade han upp ett foto på Fejan med två rejäla tussar uppkörda i trynet.

Så Halvan är på hemväg. Och Dante ligger i garderoben. Medan jag sitter i köket. Har precis stoppat in en redig bit högrev i ugnen under ett gosigt täcke av chipotle, spiskummin, chilisås, rökt paprikapulver, lök och vitlök. Det sägs att det efter 4-8 timmar i 135 grader transformeras till pulled beef. Pulled pork har jag gjort förut. Det blev lyckat, det här är jag mer tveksam till. Röksmak passar nog bättre ihop med fläsk än med nöt enligt min tunga. Det ska bli bjudmiddagen efter butiksinvigningen imorgon, tillsammans med coleslaw och kålrots-pommes frites. Plommonpaj till efterrätt.

Ikväll blir det nog korv om Halvan får bestämma och det får han väl.

Dante är nog okej, han sover, äter, dricker, kissar och bajsar som han brukar och han låter mig kolla såret även om han själv helst skulle vilja sköta om och vårda det på hundars vis med tungan. Liite vätskar det sig, men det är inte svullet eller varmt, så vi kör på så här. Ännu har ingen hört av sig från den stora veterinärkoncernen. De skiter väl i mig o Dante antar jag.

Nu ska jag knacka ner det sista kaklet och rensa ur gästrummet; det ligger badrumsskåp i dubbelsängen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards