Direktlänk till inlägg 25 mars 2017

Ännu mera San Francisco.

Av ohejdat - 25 mars 2017 06:00


Efter museibesök och stubbaxande var vi rejält hungriga. Halvan hade bespetsat sig på ett besök på stadens allra äldsta restaurang, Tadich Grill med linnedukar, boaserade väggar och gråhåriga kypare i dubbelknäppt vita jackor.


Vi började med deras "seafood platter".
Ett lite rustikt fat fyllt med allt möjligt från havet; ostron, krabba, räkor, bläckfisk,rökt lax och rökt forell, sardeller och faktiskt några bitar helt vanlig svensk löksill.


Till det deras ljuvliga surdegsbröd (som jag snodde med mig en rejäl bit av) och:


Nu har jag alltså provat vad jag tror är de tre stora mousserande från Kalifornien. Tycker Estate Roederer slår Domaine Carneros och Gloria Ferrer. Eller så är det gårdagens ostronsällskap som påverkar bedömningen.
Efter fatet varsin varm: Halvans plattfisk kom in helt perfekt stekt, inte det minsta överkokt som så tunna fiskar lätt blir.
Proppmätta vacklade vi över till matmarknaden i "The Ferry Building", visste ju att Cowgirl Creamery har en butiksfilial där och kom ut med en "Mount Tam" som ska smaka som en av mina franska favoriter; Chaource, typ Brillat Savarin men med något mera smak och mindre syra.
Så ikväll ska det bli ostpicknick på hotellrummet på nya skärbrädan,
...om bara Halvan vill vakna till lite igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards