Alla inlägg den 22 mars 2017

Av ohejdat - 22 mars 2017 13:07


Tisdagen blev en full dagsdos natur. I den bergiga nationalparken Yosemite. Och nu har jag tränat på uttalet och bytt från Josemajt till Josémitti. På ett ungefär. Alltid lär man sig nåt.


Så här års var inte vägen förbi (och igenom) "The Giant Sequoias" öppen ännu. Men de som växte längs den här rutten var tillräckligt imponerande.


Det regnade en del, men det var vackert ändå.
Det här fallet kallas "The Bridal Vail", rimligt:


Och det här är "El Capitan", världens största granitmonolit:


Sen åkte vi ner mot mot ned Kaliforniens vidsträckta fruktodlingar. Via Bear Valley, på en väg som nästan bara bestod av hårnålskurvor längs en brant ravin.. Fick sånt där sug i benen när jag tittade ner mot floden trots att jag satt ner. Men Halvan har blivit riktig kompis med Camaron. Hade jag kört, hade vi kommit fram till Sonoma ett par timmar senare.
Och då hade det inte blivit några ostron på Sonoma Grille:


Fyra olika sorter, de som ligger klockan fyra på fatet är Blue Point Oysters. Anses vara världens bästa. Och de var nog också de godaste och mildaste ostron jag någonsin ätit.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards