Direktlänk till inlägg 25 mars 2017

Lite Twin Peaks.

Av ohejdat - 25 mars 2017 04:56


Kommer ni ihåg The Log Lady i kultserien?
Hon är jag.
Jag har sedan Yosemite spanat längs vägarna efter en fin bit redwood.
Vad hittar jag i hällregnet utanför museet då? I ett buskage mellan vägen och parken hade man avverkat några Sequoiaträd och minsann hade man inte glömt kvar en liten stubbe till mig. Det var som om träbitarna i museiskärbrädan lockade fram den.
Nu ligger den och torkar på bagageställningen. Gissar att den väger ca 35 kilo. Tur Halvan har guldkort på SAS. Det var faktiskt hans förslag att ta hem hela, jag hade börjat tänka på att leta upp nån med bandsåg eller motorsåg. Så han gick efter bilen, medan jag "diskret" svepte in stubben i min regnjacka och baxade ut den till vägkanten. Frågan är hur man emballerar den...

 
 
Ingen bild

Humlan

25 mars 2017 10:19

Skärbrädan var verkligen snygg (och ett roligt minne från en resa) men den där stubben slår ju allt! Jag blir alldeles kär i den! Jag har funderat på om man kan spara stammen från mitt äppelträd (som förmodligen kommer att tas bort när jag flyttar till huset) och skära den i skivor och använda som brickor, underlägg och liknande. Nu vill jag ha din stubbe istället. ;-)

ohejdat

25 mars 2017 14:08


Du ser, vi är fler Log Ladies. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards