Direktlänk till inlägg 23 mars 2017

Mollusklycka.

Av ohejdat - 23 mars 2017 23:11


Det finns stunder som man vet direkt att det här kommer jag att komma ihåg resten av livet.
Som den här soliga marstorsdagen på Hog Island Oyster Company.


När vi fick hyra handske och kniv och öppna våra egna alldeles nyfiskade ostron. Och sitta vid vattnet i solen på deras picknickbrygga.


Dessutom dricka Roederer Estate från Anderson Valley till som jag varit så nyfiken på.


Det var lite joxigt och blött, men det är definitivt en kick "when You got the hang of shuckin' oysters" och kan låsa upp dem snabbt och snyggt lyfta bort huven utan att spilla eller smula ner skalrester.
Och vinägern var inte bara kryddad med den vanliga schalottenlöken, utan även med gräslök och koriander. Och det var ljuvligt gott med koriander till de pinfärska ostronen, det hade jag aldrig trott.

 
 
Mia Halvkusin

Mia Halvkusin

24 mars 2017 07:33

Ett av de bästa ställena i världen, om du frågar mig :) Ja, visst är koriandern en höjdare till ostronen? Och Roeder Estate är mitt "bästa" bubbel! Tjoho, känns som om jag är med på er resa - blir sugen på att ta en liten tur till Marshall och Pt Reyes snart igen!

http://Www.ahlstromland.net

ohejdat

24 mars 2017 16:04


Alltså; vi stannade inte i Pt Reyes och jag har redan tänkt tanken; nästa gång måste vi stanna där, blev kär i Cowgirls ostar bara genom att läsa om dem :-)

 
Mia Halvkusin

Mia Halvkusin

24 mars 2017 18:42

Roligt att du redan pratar om nästa gång! Ja, Pt Reyes är ett jättemysigt ställe att tillbringa nån dag eller två kring. Nära Petaluma också och så värt en avstickare. Cowgirl är ett trevligt ställe, deras Mt Tam triple cream är to die for. Pt Reyes Original Blue från PR Farmstead Cheese Co är också jättegod. Finns på t ex WholeFoods och Safeway om du vill testa och kanske köpa med till en picknick. Synd att FW inte var nån höjdare, men förstår att "hobos" som har fel på kemikaliebalansen inte direkt är tilltalande (känner på samma sätt). SF har alltid varit en fristad för annorlunda människor och är nog rätt liberalt jämfört med övriga landet. På gott och ont. Vi har ätit varm vitlökssmördränkt dungeness crab på flera ställen runtomkring FW, har varit alldeles utmärkt! Dungeness crab är verkligen gott och värt att prova. Större än våra svenska små krabbtaskor och mycket mer mat för jobbet, så att säga. Mer kött, inget smör.

http://WWW.ahlstromland.ney

ohejdat

25 mars 2017 03:02


Nu skrattar jag gott! För vet du vad jag har på lut till eventuell picknick ikväll...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards