Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Sunny Sunday morning in Barstow.

Av ohejdat - 19 mars 2017 16:44


Malacofiskar brukar jag kalla dem, finns säkert nåt mera korrekt namn. Iallafall; de är himla populära här.

Vi befinner oss en å en halv timma från Las Vegas och har nyss tryckt i oss varsin våffla till frukost, spjällen gav med sig till slut.
Halvan håller på att boka hotellrum i spelhålan. Jag har hittat bästa restaurangen redan tror jag ("Mon Amie Gabi" mittemot Bellagio Fountains, fransk meny till bästa spanläget) och så ska vi se knäppaste showen som går just nu; "Zombie Burlesque".

Appropå att jag ibland kan ertappa mig själv med att försöka zooma med fingertopparna på en restaurangmeny:

 
 
Ingen bild

Karin

19 mars 2017 17:16

Glön inte outleten.....

ohejdat

20 mars 2017 01:18


Jo Karin, jag kommer glömma outleten, för jag är usel på att shoppa på såna ställen, antingen går jag i baklås o handlar nada eller så köper jag massor och tre av fyra förblir oanvända.

 
Ingen bild

Karin

19 mars 2017 17:27

Prova Chada thai and wine och Joes stonecrab grill(ung så,stavning...?)

ohejdat

20 mars 2017 01:19


Stonecrab lät intressant, ser ut som våra krabbetaskor hemmavid = Halvans favoritmat, tack för tipset!

 
Mia Halvkusin

Mia Halvkusin

20 mars 2017 17:16

Haha, detta är ju ootroligt (sagt med Gunde-röst). Min man sa när han läste inlägget om omdirigeringen till Vegas och hotell i en håla mitt i ingenstans att "De kanske hamnar på Astro Motel i Barstow"? Maken och svärfar hade en lätt spännande övernattning där, svärfar från Skara tyckte det var helt ok och maken, något mer berest och betydligt mer säkerhetsmedveten, sov med ena ögat öppet... Tydligen påminde det en hel del om nåt ur "Breaking Bad" :)

http://Www.ahlstromland.net

ohejdat

20 mars 2017 17:40


Vi bodde på motellet intill; "Super Eight", och ja; liite banjotoner kunde allt höras i fjärran :-)
Tjejen i receptionen var både surare och bittrare än en pomerans. Hennes kollega stövlade in i frukostrummet och tömde hela kaffekannan ner i sin enorma termosmugg precis framför näsan på mig när jag skulle fylla på min kopp. När vi åkte kom brandkåren och ambulansen och hämtade en annan gäst.
Jag sov också lite oroligt, men mest för att jag kollar våra hotell på www.bedbugreports.com. Det hade rapporterats en väglus i rum 225 i somras, vem visste om den checkat ut ännu?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards