Direktlänk till inlägg 10 mars 2017

Ett inte såå djupt dike ändå.

Av ohejdat - 10 mars 2017 14:26


Jag har ju varit utan socker, mjöl, ris och potatis ett par månader, mest ätit grönsaker som tomater, kål och broccoli med kött, ägg och fisk till, en å annan ostbit har slunkit ner också. Har haft kokosolja i kaffet och slurkat i mig en matsked potatismjöl morgon och kväll (resistenta stärkelsen). Och hur har jag mått? Jo, prima. Och ett nytt hål i skärpet på jobbyxorna har det blivit.
Förra lördagen var det som sagt fest och jag åt vad som bjöds: spagetti med köttfärssås, bruschetta och tårta. Svullade inte, men bromsade inte heller. Före det ganska sena kalaset hade vi smygstartat avsteget med en väldigt god lunch på Hello Monkey; började med en ljuvligt god drink "Vrålapa" med papadums till och slutade med dim-sum...
Sen var det som om korken var ur, Halvan försvann ju till Långbortistan på måndagen och jag fortsatte min kostmässiga dikeskörning i min ensamhet till idag. Har visserligen inte ätit varken temlor eller glass, men bröd. De sista skivorna tryckte jag i mig igårkväll i form av bookmakertoast. Inatt hade jag grym kramp i bägge benen, sån där som gör att man inte kan ligga kvar, men inte heller resa sig. Och sen värker det i tumbaslederna. Och jag har haft tendens till köldutlöst ansträngningsastma (eller heter det ansträngningsutlöst köldastma?). Tre trista grejer som jag inte hade förra veckan. Börjar mer o mer tro på det där med inflammationsdrivande kost; man ska nog bara äta socker och gluten på kalas. Sällankalas.
Så ikväll blir det upp i sadeln igen: brässerad spetskål till hjortentrecôte m vitlökssmör, löjrom på äggplätt före och kruttorr champagne till. Välkommen hem Halvan!

 
 
Ingen bild

Malin

11 mars 2017 10:30

Jag kör helt utan uppenbara kolhydrater sedan flera år tillbaka och mår så otroligt bra utav det. Min urjobbiga hösnuva som jag haft sedan barnsben försvann helt efter ca två år. Kilona rasade de också men framför allt är det då otroligt skönt att inte bli sådär extremt hungrig av sockerfall eftersom man inte har ätit något socker (=kolhydrater). Jag tycker inte ens att det är värt att ibland äta mjöl och socker. Det finns så många goda alternativ om man bara anstränger sig lite.
När jag läste att du kokar buljong så fick jag äntligen ändan ur vagnen så just nu står en gryta med kycklingsoppa på spisen och puttrar.

ohejdat

11 mars 2017 17:04

Härligt att höra. Ja, mera kokkött (o ben) åt folket! Jag läste om arkeologer en gång; om de hittade ett skelett o ville avgöra snabbt om det var modernt eller kanske medeltida så lyfte de bara enkelt upp lårbenet; lätt ben =modern människa, tungt= kanske medeltida. Och jag vill ha ett medeltida skelett. Med rejäl bentäthet. Mera buljong mao :-)
Njut av kycklingsoppan!

 
Ingen bild

Malin

11 mars 2017 12:19

Glömde nåt....
Jag har inte prövat på potatismjölet ännu. Vad tycker du om det?

ohejdat

11 mars 2017 17:06

Jag märker ingen större skillnad mer än att jag antingen drömmer mer spännande drömmar eller bara helt enkelt minns dem bättre. Halvan som har haft en ganska kass kista tycker sig dock märka en viss förbättring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards