Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Årets näst sista dag.

Av ohejdat - 30 december 2015 11:50


Dante passar på att vila ut mellan kalasen. Igår var det en treåring på besök och imorgon två sjuåringar.

Treåringen snodde allas vår uppmärksamhet och dessutom lite senare Dantes sovplats. Det gick att ana en viss svartsjuka hos pälsbebisen.

Halvan och jag kom nyss fram till att vi båda igårkväll tänkt tanken att det eventuellt skulle kunna vara ett syskon på gång till treåringen. Fast det frågar man ju inte, speciellt inte så här efter jul, vi är själva lite extra gravida nu. Ska bli spännande att se om vi har rätt. Och har vi fel, så är jag bara väldigt glad att vi knep ihop brödlådan.

Hyacinterna har nästan blommat över nu, men det finns blomprakt i huset ändå. Jag blir mer och mer förtjust i amaryllis, det kommer väl med tantåldern.

Snart är det dags att börja dona med nyårsmenyn. Är det nån annan som ska laga till nåt lite extra? Jag hade ett såsmissöde igår (skuret klister blev det; arrow är så mycket säkrare än majsstärkelse), så det kan bara bli bättre, väl?

 
 
Ingen bild

Humlan

30 december 2015 17:13

Akta dig för amaryllisar, de tar en himla plats och man (=jag) har ju inte plats att ha dem kvar ... ;-) När min farmor levde och bodde kvar i villan så lämnade vi (barn och barnbarn med familjer) alla blommor som skulle övervintras och alla vinterlökar som skulle "översomras" till henne, hon fixade allt sådant åt oss och gjorde det gärna.
Hyacinter tål jag inte, så det har jag aldrig hemma (numera går det bra hos andra bara jag inte sitter för nära) och i år blev det inga andra julblommor. Fick en julgrupp, men det var inga julblommor i.

ohejdat

30 december 2015 18:05


Ja, jag gjorde ett försök förra året och sparade tre amaryllislökar och grävde ner dem i trädgården, sen när det var dags att ta upp och in dem hittade jag bara en av dem och den har liksom inte sagt flaska. Behöver nog läsa på lite mer om jag ska bli en sån där blomtant som din farmor.
Det verkar som om alltfler inte tål hyacinter, jag hade faktiskt tazetter hemma före jul, det var nästan lite för mycket doft även för mig.

 
Ingen bild

Humlan

30 december 2015 17:21

Känsligt det där med graviditet. Jag har anat flera av brorsbarnen innan de har berättat. En gång sa jag till bror att han inte behövde kommentera det hela men att jag tänkte börja sticka babykläder ... hans min sa allt! :-)

Inga matgäster här inte, klarar ju knappt av att laga mat till mig själv. Men en kompis kommer hit efter kvällsjobbet, så något gott att äta och dricka får vi väl hitta på.

ohejdat

30 december 2015 17:58

Kul att kunna sticka barnkläder, det hade jag gärna behärskat.

Och trevligt med sällskap framåt kvällen; man behöver ju inte väsnas och göra sig till särskilt mycket i köket för att få nåt gott i sig på nyår. En klick löjrom kräver möjligtvis lite hackad lök och en avokadohalva. Och en bit paté behöver en bit bröd och lite cumberlandsås. Och osten behöver kanske ett kex och fikonmarmelad.

 
Ingen bild

Humlan

30 december 2015 20:45

Åh, löjrom! Varför har jag inte tänkt på löjrom?? Jag är löjligt(!) förtjust i löjrom, dina andra förslag är också bra, och ost finns hemma, men jag blev väldigt sugen på löjrom!

ohejdat

30 december 2015 21:50

Brukar finnas i frysdisken på lite större butiker, hoppas du hittar en burk nu när du blev sugen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards