Direktlänk till inlägg 28 december 2015

Mellandagsvardagsmorgon.

Av ohejdat - 28 december 2015 06:54


Vaknar om och om igen eftersom kroppen sysslar med månadsrening modell vårflod. Vart tog det klimakterium jag trodde mig ana i höstas vägen? Tacksam att jag var pigg nog igårkväll att bädda med ett dubbelt badlakan, men man kan ju inte bädda bort den störda nattsömnen.

Dessutom så kändes huset iskallt varje gång när jag tassade till badrummet. Tills jag kom på det, alldeles nyss; vi eldade i öppna spisen igår för vi hade gäster och då stängde jag av elementen i vardagsrummet, dessutom stod också spjället följaktligen fortfarande öppet och vädrade raskt och kraftfullt ut den lilla futtiga värme resten av elementen åstadkom genom skorstenen. Alltså snacka om att elda för duvorna på taket.

När jag kilade in i det mörka rummet för att släppa på vattnet på elementen igen och tjoffa igen spjället (klantig konstruktion med sotigafingrargaranti) så råkade jag i beckmörkret sparka till en oskyldigt och djupt sovande hund rätt i skallen; bom! Stackars kille! Bli så brutalt väckt av sin matte.
Hur säger man förlåt till en hund så att den fattar att det som alldeles nyss hände inte var nån slags bestraffning för vaddå eller ett uttryck för att matte blivit labil av att få nattsömnen störd? Jag körde med kliavarianten; storkliade långt och länge.

Nu sitter jag iförd tjockaste morgonrocken med det bästa med julen; en kopp kaffe i stearinljusskenet och hyacintdoften. Samlar ihop mig till morgonexercisen; att skotta undan snön som föll inatt. Det ska bli ihållande frysgrader vid åttasnåret och då blir det inte lätt att skyffla undan det blöta slasket som ligger runt oss.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards