Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Hår av hin.

Av ohejdat - 22 december 2015 05:17


Halvans barn har en kusin som var julbordets yngsta gäst igår. Han ska visst vara nio år numera, men beter sig som en femåring.

Nej, låt Dante vara ifred nu; han vill sova -det skiter han i.
Kan du låta bli att repa bordet med kronkapsylerna (som jag var dum nog att ge honom från julölflaskorna -han fortsätter.
Hans mamma säger att han inte får dricka mer must om han inte äter något -han går demonstrativt och hämtar en citronskiva på sin i övrigt tomma tallrik. Sedan tar han sin mammas plats när hon är ute för att fylla på sin tallrik i köket för att komma åt musten.
Han går runt och rycker i dörrar som jag förutseende nog låst, men hittar tydligen sysselsättning i badrummet där han pillar på golvvärmereglaget så att det plötsligt är brännhett under mina fötter när jag tassar upp för en nattkiss.

Men; vi kör bara julbord en gång om året och nu är det ett helt år till nästa.

 
 
Ingen bild

Humlan

22 december 2015 12:30

Och föräldrarna tycker att det är helt ok att ha ett barn som inte kan uppföra sig, som är en plåga för omgivningen och som andra människor helst inte vill ha i sitt hem?
Om barnet inte har ett handikapp som gör att han inte är mottaglig för krav och regler, så är det oansvarigt av föräldrarna att inte lära honom hur man uppför sig!! Det barnet är förmodligen en plåga i skolan, bland kamraterna och bland alla föräldrarnas släkt & vänner. *suck*
Ursäkta, men jag blir så irriterad på barn som växer upp och inte får lära sig hur man uppför sig, att ta hänsyn och att fungera i sociala sammanhang!

ohejdat

22 december 2015 12:44

Ja visst är det så, man gör ju ungen en björntjänst, för det blir ju kanske lite svårt att skaffa sig vänner om man inte får öva sig på att även ta hänsyn till andras behov, även väldigt snälla och tålmodiga hundar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards