Alla inlägg den 31 december 2014

Av ohejdat - 31 december 2014 07:37

Årets sista dag. Dags att sammanfatta 2014 medan Halvan fortfarande snarkar Jag fyllde otäckt jämnt inledningsvis, så vi for till New York som bjöd på en rolig vecka med bland annat snöstorm, opera på Met, och middag på båda poppisfåglarna Little Owl och Red Roaster. Sen kom Dante, eller ja; vi hämtade honom i Holland efter vi varit i Champagne och provianterat. Sedan en het valpsommar, soliga dagar i skuggan medan Dante växte som en majskolv och Halvan reste mycket till Långbortistan. 2014 kan nog enkelt sammanfattas i fem bokstäver: DANTE, fast det även varit ett år fyllt av resor, teater, musik och goda middagar. 2015 ligger som ett oskrivet blad framför oss, möjligt att fylla med många goda föresatser. Men jag är så tacksam för allt livet gett och ger så vad skulle jag begära av ett nytt år? Ja, nummer ett är givetvis nån verksamhet utöver hemmafruandet och butleriet. Men sen? Jag önskar en färdigplanerad trädgård som nummer två och fler fester som nummer tre. Och det är väl inget att önska egentligen, det är ju bara att sätta fart!
Dessutom vill jag förstås önska dig som läser ett riktigt gott nytt år 2015!
Och kom ihåg:
"Det är inte de lyckliga människorna som är tacksamma, utan de tacksamma som är lyckliga."

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards