Direktlänk till inlägg 14 november 2014

Det eskalerar

Av ohejdat - 14 november 2014 05:43

Igår servade jag åttiotaggarna. Skjutsade till doktorn för vaccination. Handlade mat, gick ut med sopor o tomglas, lagade middag och lagade radion (tryckte på FM-knappen). Rensade telefonsvararen och mobilerna. Hade mobilkörlektion. Det spelar ingen roll hur många gånger jag visar hur man ringer upp någon från telefonboken; Ma bara toktrycker helt planlöst, den här gången hade hon lyckats ta bort alla kontakter ur telefonboken och istället lyckats lägga in den andra dotterns telefonnummer åtta gånger. Tydligen hade hon dessutom ramlat i veckan så Pa fick hämta grannen för att få hjälp att få upp henne.

 
 
Ingen bild

Humlan

14 november 2014 10:01

Känner i magen att orosknuten växer när jag läser detta. Man känner sig så hjälplös när anhöriga inte längre riktigt kan ta ansvara för sig själva och man kan ju inte vara där hela tiden.

ohejdat

14 november 2014 13:22

Jo så är det, nu är jag i alla fall inte trettiotvå mil bort som förut. Men det lär bli svårt att få dem att inse när vissa åtgärder är dags så att säga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards