Direktlänk till inlägg 11 november 2014

Det blir sällan 100%

Av ohejdat - 11 november 2014 16:49

Människor man känner är inte alltid helt igenom genomtänkta och politiskt korrekta, man gillar dem så där lite lagom i rätt sammanhang, men man delar inte värdegrund.
Jag väljer oftast inte bort folk och jag tar inte alltid konflikten, även om jag brukar invända i en konkret diskussion. Men om nån lägger upp länken till t.ex nåt halvtomhalvt främlingsfientligt debattinlägg så låter jag det vara. Jag har några vänner som alltid är beredda att ta strid mot fördomar och unkna åsikter. Det är beundransvärt, men jag tycker inte jag måste inte dela alla åsikter med t.ex en hundbekant; det räcker med att vi har samma hundsyn, sen om de är upprörda över att tiggare fått gratis tandvård så får de väl va det då.
Är det nån som hittat ett bra förhållningssätt? Don Quijote blev väl rätt ensam till slut.

 
 
Ingen bild

Humlan

11 november 2014 21:21

*nickar instämmande*
Jag har dessutom svårt att hitta orden när jag ska förklara eller diskutera, så ibland tänker jag bara att jag inte håller med men jag orkar inte försöka mortivera det.

ohejdat

11 november 2014 21:29

Du kanske lever efter devisen "välj dina krig", det försöker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards