Alla inlägg under oktober 2014

Av ohejdat - 5 oktober 2014 14:19

Står i kön till kassan och försöker få tiden att gå. Kollar som förströelse runt efter varor jag aldrig köper: kvällstidningar t.ex Tror jag köpt Aftonbladet en gång för att få tag i en familjeläktarekupong till en allsvensk match. Och så kallade damtidningar: ja färre gånger än det går att räkna på ena handens fingrar. Inför en tågresa och en flygresa var det väl.

Av ohejdat - 5 oktober 2014 14:12

Då har jag modellen.

Av ohejdat - 5 oktober 2014 08:35

Det här är världens äldsta träd. Nåja: trädsort alltså, Ginko Biloba. Det är ett barrträd trots att barren ser ut som små vackra solfjäderformade blad. Det här på en granngata ska vara planterat när huset byggdes, alltså för en femtio år sedan. Jag köpte ett förra året som står tillfälligt jordslaget vid komposten innan jag kommit på var det ska stå.
Vi blev erbjudna en rönnsumak förrförra veckan av Halvans kollega. Men nej tack. Det är ett fantastiskt vackert träd, men vad som får flytta in i denna trädgård väljs med omsorg ur bekvämlighetssynpunkt. Inga taggiga växter, inga med bär man inte kan äta (där försvann sumaken) och inga som skjuter en massa vildskott (där försvann sumaken). Ej heller starkväxande träd med en stor bladmassa som kan hamna i dammen (där försvann sumaken igen!). Fick en ros av göteborgsvännen på besök, så jag verkar få göra ett undantag.
Halvan sover fortfarande, kom hem mycket slokörad sent igår efter att favoritlaget fått skrällstryk i både fotboll och hockey.

Av ohejdat - 5 oktober 2014 08:15

Femte oktober och jag startar söndagen med att plocka hallon.

Av ohejdat - 4 oktober 2014 18:06

Utpumpad hund. Träffade Lajka som höglöper. Lajka tyckte hon kunde visa på Dante hur hundar gör. Dante blev förvirrad, men samtidigt väldigt ivrig. Han har nog ännu inte fattat hela grejen riktigt. Lite som min syrra som efter pappas blommor&bin-lektion sa "men jag fattar ändå inte hur dom kan göra allt det där med kläderna på".

Av ohejdat - 4 oktober 2014 15:12

Man kommer hem efter en veckas semester. Tar tempen på nuet genom att läsa nyheter. En nytillsatt regering med en massa nya helt okända namn, man undrar om det ens är lönt att försöka lära sig dem innan de förmodligen blir utbytta. Det avslöjas att tiggarna tvingas betala avgift för sina tiggarhörn: man är väl inte ensam om att ha sett Kusturicas "Zigenarnas tid" eller? IS halshugger hjälparbetare och journalister och Ebola sprider sig snabbare än väntat. Man misströstar. Man tänker. Kan man leva lycklig i sitt lilla liv ändå? Får man? Med sin hund och sina hemodlade tomater? Man vet inte riktigt faktiskt.

Av ohejdat - 4 oktober 2014 09:49

Hemma. Hämta hund. Hund hemma. Lycka!

Av ohejdat - 3 oktober 2014 08:02


... dags med incheckning av bagage direkt här på hotellet och en sista svullefrukost. Tänk om hunden gett upp på oss, vant sig och hellre vill stanna kvar i äppellunden?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards