Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av ohejdat - 19 oktober 2014 20:57

.., är till ända. Men det tjatiga fortsätter imorgon; har målat brädor till verandaväggarna två dagar i rad. Imorgon ska jag hotta till det hela och byta från den vita grundfärgen till den spännande nyansen Pärlgrå.
Men det lär gå avsevärt snabbare än den jobbiga grundningen. Halvan har skruvat brädor, så nu har vi nästan ett förråd klart på verandan.
Dante har haft tråkigt, tur att Zorro kommit och hälsat på både lördag o söndag.

Av ohejdat - 19 oktober 2014 14:17

Kände att jag vill kommentera förra inlägget; det som känns himla irriterande är att de där fördomsfulla förutsätter att jag delar deras värdegemenskap, att de åtgår från ett "vi svenskar emellan- perspektiv". Fan. De får väl ha sina unkna åsikter, men klistra dem inte på mig!

Av ohejdat - 19 oktober 2014 09:33

Skördade snöbollar till söndagsmiddagen efter morgonpromenaden. Träffade ett annat hundekipage och slogs av hur självklart svenskarna i vår mycket blandade stadsdel, delar med sig av sina främlingsfientliga fördomar. Jag tycker det är skitjobbigt att gå i direkt dispyt mot "det är klart de har tänt på själva", "det vet man ju; .... har ju pengar" även om jag invänder. Men det är klart: var femte som bor här röstade på Jimmie & Co.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards