Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av ohejdat - 26 oktober 2014 18:46

Kommer hem från Göteborg och mördar genast medpassagerarna. Två humrar och en krabba. Blir sensationellt god måndagsmiddag att se fram emot.
Härligt hämta hem hund.

Av ohejdat - 26 oktober 2014 08:38

Ljuvligt att vakna till stadsutsikten ännu en gång. Igår var vi på "Liljebrinks" på Folkteatern, en traditionell förväxlingsfars med extra mycket mäklardrift. Spring i dörrar och slå på fel person. Den var väl ok men inte mer och jag kände mig tråkigt nog inte träffad en enda gång Sedan blev det middag på Grill Grotesque som ligger på Linnégatan. Gott vin till ganska god mat, men de hade inga "riktiga" grillrätter (undrar om det var det groteska med stället?); utan mest kött som först långkokats och sen grillats lite, undantaget var en enda rätt: entrecote för två för 645kr som grannbordet valde och fick vänta en evighet på. Smart servitris som berättade för oss att det var första dagen på jobbet istället för att låtsas.
Efter middagen drog Halvan till Musikens hus för att lyssna på Kaipa (symfonrock, jag får allergiska utslag) medan jag och väninnan drog en drinkrunda; Street Life, Pustervik och Dubliners.
Idag blir det brunch i Majorna och sen hem till pälsbebisen.
PS. Det här vinet ska jag komma ihåg: typ 89kr i beställningssortimentet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards