Alla inlägg under maj 2014

Av ohejdat - 29 maj 2014 15:08

Ska nu försöka plocka bort fästing nummer 8.

Av ohejdat - 29 maj 2014 07:31

Kristi flygare, då ska man på gökotta. Men vi har hört göken varje morgon i flera veckor nu; Dante och jag. Han sitter och hoar i skogen intill. Fast idag blir det nog mera altan än otta, ska assistera Halvan när bärlinor och reglar ska på plats. Wish me luck. Nån annan som har samarbetssvårigheter med sin halva kanske?

Av ohejdat - 28 maj 2014 13:44

Det finns en djuraffär i det närliggande hemska köpcentrumet. Om man handlar där kan man bli medlem som det numera heter så fint i alla butiker. Här innebär det att man ska stämpla varje inköp över 200 kronor och sedan få nån liten fjöttlig rabatt. Halleluja! Halvan registrerade mig som medlem när vi köpte bur som sedan visade sig inte passa bilen. Så igår fick jag mail om att idag var det medlemsdag med finfina erbjudanden. Bland annat ett foder som är rätt dyrt, det fanns med på bild i mailet och man skulle få tre förpackningar för priset av två. Tror ni de visste om det i butiken då? Tror ni de hade fodret hemma då? Nä nä nä. Okej, men fästingkofot då? Ja det hade dom, fast det var ju inte den sorten som fått så bra recensioner invände jag, jaså den, den braiga alltså?, ja den var ju slut förstås.

Av ohejdat - 28 maj 2014 10:49

Världens goaste jycke ligger och drömmer och vädrar öra. Medan matte funderar på att smita iväg och handla. Måste ju även trolla fram en hundpassare till lördag också annars får Halvan partaja ensam.

Av ohejdat - 28 maj 2014 10:26

Halvan dök upp inatt med en andedräkt som hade kunnat användas som braständare. Stackars tandhygienist som hade en date med munnen hans 7:40 imorse, men de har väl varit med om värre. Så tänker jag alltid hos gynekologen :-).

Av ohejdat - 27 maj 2014 21:18

På lördag skulle jag å Halvan på 50-årskalas och det var tänkt att åttiotaggarna skulle passa valpen. Men nu vågar de inte. Hoppsan.

Av ohejdat - 27 maj 2014 21:12

Halvan handlade ost förra helgen, alltså förrförra då, så jag tänkte förbarma mig över oststackarn ikväll när Halvan ägnar sig åt grillexcesser. Primadonna är en ovanligt god Gouda och det var nog det han trodde han köpte, men vad som låg i paketet var faktiskt enbit Vesterhav, ekologisk ost från Danmark, liite dyrare men faktiskt inte godare.
Tror det är första gången det händer mig/oss i en delikatessdisk, fast det borde ju hända rätt ofta med deras små fippliga skyltar och närbesläktade ostar. Men den som är pigg på ost rekommenderar jag en bit Primadonna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards