Alla inlägg den 8 maj 2014

Av ohejdat - 8 maj 2014 11:10

Och jag är så trött på matte; kom hem! Hon gillar inte att jag jagar grannens målare.

Av ohejdat - 8 maj 2014 09:00

Inser att det ser ut som om vi haft samma lakan på bloggfotona sedan vi blev med valp för en månad sedan. Det är sant, fast jag har faktiskt tvättat dem varje vecka. Problemet är att vi bara har vita lakan i övrigt, funkar sådär med glatt hundbesök en stund varje morgon.

Av ohejdat - 8 maj 2014 08:37

Dante snusar efter Halvan.

Av ohejdat - 8 maj 2014 08:29

Jag läser allt jag kommer över i hundväg, Memea Mohlin och Fredrik Steen ... Och vi går på valpkurs. För jag vill ju att vi lyckas få vår valp bli en hund som lyssnar och lyder och är trygg med mig och Halvan.
Nu kan Dante sitt, ligg, rulla runt (halvvägs) och vacker tass. Han vet vad nej betyder, men behöver påminnas om det: vi passerar ett jordhumlebo/jordbibo(?) varje dag i trädgården, naturligtvis helt oemotståndligt och försök till grävning måste bara inledas varje gång. Dante har förstått att titta i ögonen och inte på handen med godis, han sitter och börjar inte äta förrän han fått varsågod. Apport funkar då och då i korta perioder: vi byter kastleksaken mot en godis. Inkallning funkar också då och då, men inte om det sker vid lek med Frasse, Leo, Zorro eller Lajka.

Jag har en önskelista:
Prio 1
Inte hoppa och inte bitas.
Gå fot i slackt koppel.
Komma på inkallning.
Stanna i bilen och inte hoppa rakt ut.
Inte rusa fram till andra hundar utan tillåtelse.
Inte gräva i trädgården.
Inte tigga.
Inte ta saker hemma eller hos andra, igår letade jag efter diskborsten, hittade den välgnagd i vardagsrummet; antar att det betyder att han numera kan nå upp till diskbänken.
Prio 2 (sånt jag tror/hoppas växer bort)
Sluta käka gräskokor (nyklippt gräs som klumpat ihop sig till världens godaste efterrätt), även sluta äta grus, sniglar, igelkottbajs - ja all sorts bajs, egentligen bara ära mat, ben och godis.
Sluta kissa på dörrmattan fast han nyss kissat ute eller precis ska ut.
Sluta tro att mattes ben och brallor är mumsiga bitleksaker.

Wish me luck!
Tips mottages tacksamt.

Här ligger hela kullen i Holland, undrar om han saknar dem?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards