Alla inlägg den 22 maj 2014

Av ohejdat - 22 maj 2014 23:30

Dante envisas med att knö sig in under sängen trots att han vuxit ur den sovplatsen för länge sedan och nu ligger han och gnäller och gläfser under min resårmadrass för att det inte längre är tillräckligt bekvämt, men flytta på sig?; nä, vi borde minsann inte sänka sängbenen så där! Det är inte snällt.

Av ohejdat - 22 maj 2014 14:49

Ekorren hoppade nyss fram till mina fötter för att påpeka att jag inte fyllt på frön, herregud vad jag hoppade till för jag trodde det var en råtta först. Han/hon verkar inte bry sig ett dyft om Dante som sover middag i grusgropen.

Av ohejdat - 22 maj 2014 14:23

Både hunden och hårfrisören skötte sig utmärkt, den ena gnagde på ett ben och den andra gnagde av hårstrån.

Av ohejdat - 22 maj 2014 09:52

MÅSTE nog skaffa starkare glasögon, stavar ju så slarvigt när jag skriver på telefonen, inte för att jag inte kan, utan för att jag inte ser ordentligt vad jag skrivit. Hoppas på överseende, trots att jag själv lider av en viss felstavningskänslighet.
Ska försöka skriva om lite kort det jag egentligen skrev igår om Eva Bodfäldts bok och träningstips. Vi körde lite övningar i skogen igår (gissar att det var där fästingen klev på om den nu kan bli så stor på ett dygn). Det som kallas uppmärksamhetsövningar. Dels gömde jag godis och "hittade" så Dante tyckte jag var en himla bra skattletare att hålla koll på, dels sprang jag åt andra hållet när han gav sig iväg så han fick vända och jaga mig. Sedan smög jag och gömde mig när han var upptagen med att nosa så han fick börja leta, kallas för "Indianen", den är definitivt Dantes favorit: tro inte du kan smyga från mej va! Sedan har jag börjat bli mera noga med att det är jag som initierar (oftast) och avslutar lek så han inte hinner tröttna och komma på hur tråkig matte egentligen är.
Idag funderar jag på om han ska få miljöträna: hänga med till frisören, eller ensamträna: vara hemma under tiden. Nu är det ju rätt få ställen man kan ta med honom till så han får nog hänga med. Håll tummarna för inga större katastrofer!

Av ohejdat - 22 maj 2014 08:36

Om ni tycker otäcka djur är otäcka. Jag tycker de är skitäckliga.
Först en bild på Dante som ovanligt stor humla fulla pollen.
Sedan en bild på fästingen som var så stor redan att den ramlade av av sig själv. Ger mig dåligt samvete att jag inte upptäckte den tidigare, jag som muddrar Dante flera gånger om dagen.

Av ohejdat - 22 maj 2014 06:53

Dagen har börjat, Dante har kissat och fått mat och ligger nu och tuggar på husses strumpa medan matte dricker kaffe och googlar på "ta bort fästing", nu börjas det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards